fredag 18 december 2020

18 December 2020

Idag Krister, är det på dagen ett år sedan vi klädde vår julgran 2019. Magnus hade överraskat oss , några dagar tidigare, med en kungsgran. Det var första året sedan 1965, som vi inte hade en Norlidsgran. Tina var hos oss och var med när vi klädde granen. Du sa att det var den finaste julgran som vi någonsin haft. Och den var verkligen fin. Ikväll har jag klätt julgranen, det blev även i år en kungsgran, som Magnus köpte åt mig, eftersom vi 70 +are, helst ska vara isolerade i vårt hem numera. Det är på flera sätt ett annorlunda år och på flera sätt, kommer det bli en annorlunda Jul. Tina sa idag, att jag ska säga till när de ska komma och klä granen. Vi har så underbart fina, goa och omtänksamma barn. Helt ärligt smög sig en dysterhet på mig, när jag började sätta i ljusslingan i granen, den som du tyckte vi skulle skaffa, istället för den traditionella. Men många härliga minnen också 💖 Julgranspyntet är vårt gamla och guldtrumpeten, från vår första gemensamma jul finns med. En ny prydnad finns det förstås i granen. En annorlunda och homemade,men för mig mycket speciell och den käraste💖 Jag lyssnade på musik, under tiden jag klädde granen och det var på min "Jullista" på Spotify. När jag var klar och tänt ljusslingan, hörde jag " Dom Dom Dom Dom Dom Dom .........Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu, men det blir ljusare igen" 💖♥️ Jag var inte ensam när jag klädde granen i år heller💖♥️🎄 l

2 kommentarer:

  1. Hejsan Gun
    Jag hamnade på din sida då när jag googlade på Coelogyne cristata. Jag har nämligen precis skickat efter en så det ska bli spännande när den kommer. Jag tittade och läste det fina om din trädgård. Såg sen fin bild när ni satt och fikade i lusthuset. Läste vidare och blev alldeles gråtfärdig när jag såg att Krister inte finns med dig längre. Jag beklagar verkligen sorgen. Mina tankar går till dig och era nära och kära.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki. Det värmer hjärtat av att läsa dina ord ❤️
      Det är tid för att klä julgranen igen, känslan är inte annorlunda i år än förra året.
      Så roligt att orkidéer gjorde så att du hittade till Änglagårdsbloggen 😍 Välkommen.
      Hoppas du är nöjd och lycklig över din nya skyddsling, cristatan. De så speciella.

      Radera