torsdag 13 januari 2011

I fredags -7 / 1, nådde tåget fram till ändhållplatsen!!!!!

Fågelmat smakar bättre än viltfoder, trots endast tre meter från köksfönstret.
Helt otroligt, vilken frihetskänsla.
I fredags fick K två strålningar, jobbigt med dubbla doser med sex timmars mellanrum , men den andra strålningen har vi längtat efter. Det var strålning nr 34 och också den sista.
Advent, Jul, Nyår och Trettondag Jul kom, men rusade på något märkligt sätt snabbt förbi. Med facit i hand, blev högtiderna både mysigare och trevligare, än vad jag räknat med.
Nyår och Trettondagshelgen firade K och jag tillsammans på sjukhuset i Jönköping. Inför Trettondagshelgen packade jag för två nätter. Sonen hade lovat bli hus och hundvakt.
På fredagen bestämde vi oss för att höra om M kunde agera `hustomte´ till söndagen. Det var inte några problem med det, så jag bokade Patienthotellet ytterligare två nätter.
A6 blev räddningen för mig, jag hade inte räknat med så många dagar när jag packade. Det blev lite inköp av sådant som jag behövde för min vistelse i Jönköping ;)
På fredagen hade T tid för röntgen av hjärtat. Jag mötte upp, K, P och C i entréhallen och efter en stund var T klar och vi tog en fika tillsammans, innan de följde med och hälsade på Morfar.
På lördagen sa K till personalen att han vill åka hem i morgon. Det var de tveksamma till. Hur som helst, sonden togs bort och han skulle försöka få i sig de kalorier han måste ha, för att läkning och tillfrisknande ska gå bra.
Han kämpade på med mat och kalorijakt. Vid ronden på söndagen ansåg läkaren att det inte var lämpligt med hemgång redan, utan K fick stanna kvar till måndagen.
T hade lovat att hämta Amadeus till Forsheda på söndagen, eftersom M skulle arbeta. Det behövde hon inte, M stannade kvar en natt till. Lillbrosan L skulle åka och släppa ut vår fyrbente vän några timmar efter M lämnat honom .

Välkommen hem!

 Det känns helt underbart, med all omtänksamhet och hjälp vi har fått under den här tiden. Det går inte att beskriva, men vi säger ett JÄTTESTORT TACK! Ingen nämnd och ingen glömd ;)
Nä vi väl kom hem i måndags, var L och M här. De hade varit och köpt viltfoder och morötter åt oss, som rådjuren ska mumsa på. På köksbordet stod en fin Välkommen hem-Orkidé till K.
I går på förmiddagen, kom syster A och S med en bukett tulpaner. Det är blomman som jag tycker gör att vintern övergår till vår. A hade gjort en soppa, som de också hade med sig. Perfekt för K, som fortfarande har svårt att svälja. Receptet på den soppan, det är bara ett måste :) Den var superbt god.
På eftermiddagen kom T, K, P och C, och K fick ännu en fin vårbukett. P tvättade sin cross, som han tänker sälja, för att köpa en större.
Den jobbiga resan är nu framme vid slutmålet. Vi har haft trevliga medpassagerare, som gjort att den känts ljusare :)
Nu är det rehabilitering som gäller för K. Kaloririk mat, vila, stark smärtlindring, slemlösande och olika salvor för den brända halsen. Att jag varit så mycket hos K på sjukhuset, är en stor fördel nu. Jag har lärt mig vad som gäller, för att K ska hämta sig bra efter behandlingen.
10 februari är ett återbesök bokat. Då kommer K att träffa Onkologteamet, läkare från Onkologen, Ö-N-H och Hudläkare.
Om tre månader är det återbesök till Käkkirurgen, och dietisten kommer hålla kontakt med oss genom telefon tills K nått en accepterad vikt.
Vi ser nu ljust på framtiden. K är klar med strålningsbehandlingen, T är klar med cellgiftsbehandlingen, vintermörkret får snart ge vika för vårljuset. Då är det snart tid för att börja så och förgro sommarens växter.
T.C.Y

4 kommentarer:

  1. Det är med blandade känslor vi åkt med under resans gång.Vi har väl inte kunnat göra så mycket men vi har ändock varit med.Hoppas nu att allt skall sakta men säkert åtegå till det normala så att vi kan ställa av loket. Vagnen kan vi ha kvar i reserv om inte annat för att ventilera våra tankar. Tack för denna resa.//Hasse och Lena

    SvaraRadera
  2. Hej och välkomna hem!
    Du skriver så helt underbart så man blir både glad och ledsen när man läser.Hoppas nu att allt bara blir bättre.
    Här kommer två ordspråk du kan spara.
    Enda sättet att få en vän är att vara en.
    Hela världen är full av underverk,men vi är så vana vid dem att vi kallar dem vardagliga.
    Ha det nu bra och många kramar från oss.
    Ulle o Anders

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om de övrigas bra kommentarer. Välkomna hem och hoppas att ni nu får vara hemma i lugn och ro i ert kära Änglagård.
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Makalöst vad vackert ni bor, jag som tyckte det var fantastiskt när de var nere på åkern ;) hur roligt är det då inte inpå knuten :) Ja det är fantastiskt att resan är avslutad för er. Nu är det bara en del "service" och vila kvar!!!!

    SvaraRadera