torsdag 1 september 2011

Så var det gjort.



Efter lite morgonstress, infann jag mig 8:20 på Ö-N-H-avd. på Värnamo Sjukhus. Tiden, som jag hade fått för att operera bort märket i ansiktet. Trodde jag!! Väl framme vid kassan, fick jag veta att jag inte hade tid förrän kl. 10:00. När op-dagen, för en tid sedan, ändrades från 29/8 till 1/9, fick jag inte veta att också tiden skulle ändras, utan tog då för givet att det var samma tid.
Efter att sköterskan bett om ursäkt flera gånger för `missen´, och vi sagt att det är mänskligt och helt ok för oss, gick vi och tog en fika i cafeterian.

Ingreppet gick smärtfritt, så när som bedövningen, som var lite obehaglig.
Det är allt lite spännande att få se hur ärret ser ut, när stygnen ska tas om en vecka. Jag hoppas doktorn är en skicklig `sömmerska´. Skämtsamt sa han att han "syr korsstygn", så det blir säkert bra ;)
Jag fick förhållningsregler att inte plocka svamp ;) de närmaste dagarna. Inga rörelser, som anstränger såret, så att det spricker upp.
Om två till tre veckor kommer jag få provsvar.

När jag var klar på sjukhuset, åkte vi till Tina och gjorde henne sällskap till sopplunchen i Forsheda församlingshem. Soppan vi åt var fisksoppa, och den var mycket god.

Efter en skön eftermiddagsvila, fick vi besök av syster A och svåger S. Det är alltid roligt, med oväntat besök. Och så bra, "vi hade Gevalia hemma" :)

T.C.Y

2 kommentarer:

  1. Vänner får man inte dom förtjänar man du en av dom bästa,moster typ;)

    SvaraRadera
  2. ...när du bara såg ett par fotspår i sanden, bar jag dig...
    /okänd

    SvaraRadera