onsdag 31 augusti 2011

Röjardags och mer sjukhusbesök.

Det är ofattbart, jag har fått sådan energi. Kanske det beror  på att jag har ändrat mina matvanor, eller kanske har kroppen fått nog av att gå på `sparlåga ´, som den har gjort i över ett års tid.

Trädgården har fått sig en rejäl genomgång, en klädkammare/förråd, har rensats ut rejält. Där gick det smidigt att rensa. Allt som skulle kastas, åkte ut genom fönstret. Jag vill lova att det var en rejäl hög när jag var klar :)
I kväll började jag med källaren. `Skräphögen´ växte duktigt, och lär få göra så i morgon också, eftersom jag inte blev klar ikväll. Ska jag lita på väderprognosen för morgondagen, så kommer det bli bra väder för fortsatt röjning. Vi hoppas på uppehåll någon av de närmaste dagarna, så Krister kan komma ut med åkgräsklippare och fyrhjuling. Inget regn, innebär minst en resa till soptippen.

En ostkupa, som jag ärvt av min Farmor Emelia, har alltid stått väl förvarad i ett skåp.  Nu har den fått flytta ut från skåpet till matbordet istället, inte som ostkupa utan som rosengömma. Jag tycker den blev en fin prydnad.






I fredags var Krister på kontroll hos tandhygienisten i Jönköping. Det blev inte, som vi hade trott, sista gången. Han har ny tid 30 november, då till både till hygienist och tandläkare.
Då har vi plockat fram adventsstakar, stjärnor och hunnit med att tända första adventsljuset. Det blir om ca tolv veckor ;)

Idag var det min tur för läkarbesök och gastroskopiundersökning. Jag var både glad och stolt när jag kom ut till Krister i väntrummet. Klart jag skulle vara det, läkaren hade inte hittat något allvarligare fel, samtidigt som jag hade fått mycket beröm för "att jag hade svalt kameran vid första sväljningen och varit så duktig under undersökningen, och i och med det underlättat det för läkaren". :) :) ;)
Resultatet av gastropin blev magkatarr plus att hon, läkaren, tog prov på ev magsårbakterier, som i så fall skall behandlas.
På torsdag kommer det bli en liten operation, då skall det röda märket tas bort.

Favoriten bland mina orkidéer, den som blev början på mitt "orkidéberoende", blommar nu. Den är så vacker med sina blå, ca 12 cm breda och 14 cm höga blommor.



"Den Lilla Blå"   Ascocenda



T.C.Y



















































































































1 kommentar:

  1. När man varit så duktig som du var hos doktorn skall man få välja något fint ur lådan. Du fick en jättefin blomning istället på din Ascocenda. Vilken härlig färg.
    Så fint med ostkupan som rosengömma.
    Kram

    SvaraRadera