onsdag 24 augusti 2011

Augusti....... skolstart, kräftor och mer läkarbesök.

Vart tog sommaren vägen?
Sommarlovet är slut och barnbarnen har fått återgå till skolan igen. Det känns  inte är alls länge sedan, som vi var på deras skolavslutningar. Äldsta barnbarnet är nu gymnasieelev, mellanbarnbarnet har börjat i åttonde klass och den yngsta har börjat mellanstadiet.

I söndags eftermiddag var vi på en spontan men  mycket trevlig kräftskiva hos Tina´s familj. Det var en solig och skön eftermiddag, så vi kunde, som man bör på kräftskivor, sitta ute och `sörplande´njuta av kräftor och annan mat. Enligt tradition fick alla var sin `kräftskivehatt´. Det var åter igen Cajsa, som hade varit kreativ, och tillverkat dem av tidningspapper. :) Det var vackra, klädsamma huvudbonader. :) :)




Inte Diors hattar, men hattar a`la Cajsa.


Nu är vi åter inne i ett kluster med sjukhustider.
Idag hade Krister telefontid med läkaren på Urulogen. Det sista PSAprovet har stigit, därför kommer han att kallas för ett nytt läkarbesök i september. Vi hoppas det besöket innebär, att det räcker med att ett nytt prov tas om tre månader.
På fredag väntar honom ett nytt besök hos tandhygienisten, som vi hoppas blir det sista där. Också det i Jönköping.
Tisdag nästa vecka är det min tur, då skall jag genomgå en undersökning med gastroskopi.
Första september, är det dags för mig igen, då skall det röda märket i ansiktet opereras bort.
13 september, har Krister en kallelse till hjärtläkare, för kontroll efter infarkten.
Däremellan skall det promeneras och tränas efter ett schema, som kom på posten idag från hjärtsjukgymnasten.

Vi hinner med lite trevligare saker också :) En framtida resa till USA, där framför allt Graceland har prio ett för mig, har vi så smått börjat diskutera.
"Dröm om morgondagen, Minns gårdagen, Lev idag".

Ikväll var jag, för första gången på länge, länge på speedway. Yes, vad det var roligt och framför allt spännande! Tyvärr blev det ingen vinst för favoriterna Lejonen, men så nära, matchen slutade oavgjort.
När jag var liten fick jag ibland följa med mina föräldrar på speedway. Det jag bäst kommer ihåg  från de tävlingarna var, den sprutande kolstybben och hur den luktade.
Om Krister köper läktarplats för hela nästa säsong också, kommer jag absolut att göra honom sällskap. Det gav mersmak :)

Nu håller vi tummarna för lilla Cajsa, som i morgon åker på sin årliga kontroll till Stockholm.

T.C.Y


2 kommentarer:

  1. Gott!!!
    Bättre sent än aldrig heter det ju,nästa augusti är det 35 år sedan THE KING..."kilade vidare"...

    I ungefär 34 år har du m a o velat bege dig till Graceland för att ge honom din hyllning...

    M g

    SvaraRadera
  2. Tider, tider, det är verkligen ett fullspäckat program ni har. Nu är det du som skall opereras och undersökas. Hoppas på det bästa för er alla, så ni kommer iväg till USA.
    Kul med speedway förstår jag.
    Kramar

    SvaraRadera