söndag 4 november 2012

3:e November


Guardian Angel November


 Vissa dagar i livet minns man så väl, till och med dagen före. Jag minns vad jag åt, vad jag gjorde och vilka jag träffade, trots att det är 47 år sedan.

GRATTIS Magnus på din egen dag, som vi tjuvstartade med att fira dagen före.

Jag kommer inte heller glömma 3:e November förra året,och inte heller  veckorna före den dagen.
 Då fick Krister sin ICD-apparat ( pacemaker med defibrillator) inopererad.
Två nya liv, och i Jönköping, fast med 46 års skilland.

GRATTIS Krister till den så värdefulla och oersättliga operationen.

Det kom ett telefonsamtal från Pacemakermottagningen tidigare i veckan.
Det var dryga och oroliga sekunder, innan vi insåg att det var ett positivt samtal.
Sköterskan som ringde, hade fått en sändning från  Merlin, sändaren som varje natt registrerar , hur ICD´n har arbetat.
Sändaren avläser EKG, puls och om ICD´n behövt göra några tillslag, antingen med pacemakern eller defibrillatorn.
Till vår glädje var alla värden bra.
Det blir ett återbesök till läkaren, som opererade in ICD´n, i januari.

En annan stor lycka 3:november 2012, är att Tina fått svar på scintigrafiröntgen, som hon gjorde för ett tag sedan.
Citat från Tinas blogg " Och allt såg normalt ut, ingen misstanke längre att det kunde vara metastaser. PUSSSST!!!!!! Vilken otrolig lättnad.  Låt oss göra vååågen för detta fantastiska resultat. YAY!!! "

Cajsa sover över hos oss i natt, och var här när vi fick det glädjande beskedet, och vi tre gjorde
 " vååågen" :)

När det hade mörknat i eftermiddag, åkte jag och Cajsa till kyrkogården.
Regnet vräkte ner när vi var där och tittade på alla de tända ljusen. Men inget regn kan ta bort känslan jag får  där i ljushavet.
 Bland alla ljusen, som brinner där på kyrkogården i mörkret, känner jag en, om möjligt ännu djupare ödmjukhet inför livet.






T.C.Y.



2 kommentarer:

  1. Vad fint hjärtat är i också. Och Cajsa berättade att det var så fint när hon ringde i går och sa god natt. Pöööössss

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har smyckat graven!
    Skönt att ni fick så positiva besked!
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera