onsdag 31 oktober 2012

Nu har vi,  "gubben min" och jag, fått årets dos av influensavaccin. Och det känns i armen.
Denna gång nöjde vi oss inte med en spruta, utan vi bjöds på två sprutor var.

Sköterskan som gav sprutorna, tyckte att Krister skull ta en spruta mot lunginflammation också.
Det förslaget antog han, förståndigt. Men när han fick den sprutan, bad han sköterskan att ge mig en också :) Det motsatte jag mig först, men med lite övertalning, antog också jag erbjudandet .

Men vad är lite värk i armen, mot vad "Sandy" ställer till med i USA?
Stackars människor. Vad beror dessa naturkatastrofer på, de blir bara värre och värre med åren?
Jag är oerhört tacksam över att vi har klarat oss med "Gudrun och "Per".  Det var illa nog med de stormarna, men inte jämförbart med vad andra länder får stå ut med.

Jag önskar dig en trevlig Halloween, med mycket bus eller godis.
Och framförallt en fin Alla Helgonhelg med besök på smyckade och ljusprydda kyrkogårdar, som inbjuder till eftertanke för de , som vi bär med oss i hjärtat och har betytt så mycket för oss.

http://open.spotify.com/track/0F0CfQTaps7nqfuQaOkJju


T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Tänkte på dig och Tina när jag tittade ikväll på Rosa bandets gala. Har lyckats samla en del peng till Rosa bandet genom en utlottning i min blogg :)
    Ja, det är verkligen hemskt att så många drabbas av naturkatastrofer. Det verkar som om det händer saker hela tiden. Mycket under dom sista åren. Skrämmande.

    Hoppas du får en fin Halloween! Kram. Tali

    SvaraRadera