tisdag 23 oktober 2012

Fira vad som firas kan

Veckan som gått, var en intensiv vecka, betydligt intensivare än normalt. Men så givande, ur fler perspektiv.

Tisdag morgon skjutsade Krister mig till Värnamo, där Tina och Klas mötte upp.
Tina var inbjuden till bloggmöte på M-magasin i Stockholm, för kvinnor som drabbats av bröstcancer och bloggar om det.
Klart att jag ville följa med, när hon ville ha sällskap dit.

Tågresan trodde jag skulle bli dryg, men där hade jag fel. Det var faktiskt en liten upplevelse bara den ;) Länge sedan jag åkte tåg nu.

Vårt hotell låg alldeles invid Centralen, så där sparade vi stegen inför eftermiddagens shoppingrunda.

En stunds vila på rummet, och sen ut i storstadsrusningen.

Allra först gick vi till Klara kyrka . En vacker kyrka, och en kyrka som engagerar sig för hemlösa / uteliggare.




Efter att vi  suttit en stund och beundrat det fina i kyrkan, fortsatte vi med "studiebesök" i affärerna.
För att hinna med vad vi ville, hade det behövts minst en dag till i huvudstaden.

Efter ett par timmar på stan, var det skönt med en stunds vila, med fötterna i högläge, på hotellrummet, innan vi gav oss ut för att äta.


Trött, men nöjd med dagen


(Tina har berättat på sin blogg, att hon hade "hörts" under natten. Det stämmer :)
Och jag hade, vad jag förstått, också "hörts", fast troligtvis mer rejält. En kudde, som daskar till mig och en kraftig knuff mot sängen, talar för det.
Jag säger som Martin Ljung, "det är skönt med en egen kuppe". )

Skämt åsido, roligt hade vi. Många härliga skratt.

Om bloggmötet har Tina skrivit  och återgett så fint på sin blogg, därför länkar jag till den istället.
Absolut läsvärd!!!  http://gaellagaella.blogspot.se/


I fredags var det 19:e oktober. Ett datum, som jag/vi aldrig glömmer.
Ju närmre datumet kom i år, desto mer upplevde jag förra årets 19:e oktober.

I fredags var det ett år sen Kristers hjärta stannade, men helt otroligt, lyckligtvis kom igång igen.

Vi säger nu att Krister har två födelsedagar, och det skulle firas.

Jag och födelsedagsbarnet firade på Varberg Spa hotell.




 Jag välkomnade Krister med förbeställd frukt, choklad och gott mousserande vin.













 Magnus ......















........och Tina med familjer gratulerade också


 Tyvärr var inte vädrets makter på vår sida på fredagen. Därför blev den inplanerade promenaden inte av.

Istället fick vi en lugn och skön eftermiddag på hotellet. Utsikten från rummet var fantastisk, med hav och klippor. 





 På kvällen åt vi en god buffé, och strosade runt i det gemytliga och hemtrevliga hotellet.

På lördagen, efter vi checkat ut, tog vi en promenad och tittade på omgivningen. Så fint och välorganiserat.

Vi hade inte bokat in oss på några behandlingar, vi tyckte tiden var för kort för det.
Men en sak har vi klart för oss. Det var första gången vi bodde där, men absolut inte den sista.
Nästa gång hoppas vi kunna ta till vara på möjligheterna till både poolen, de fina tillgångarna för sköna promenader och varför inte fiskpedikyr.

På hemvägen föreslog Krister ett besök på Ge-Kå´s i Ullared.
Inget som ja sa nej till.
När vi efter 20-25 minuter hittat en parkeringsplats och kom fram till ingången till affären, då backade vi båda två.
Det gick inte se var kön slutade, för den ringlade sig runt och försvann bland buskarna.
Hade jag åkt lång väg för att handla i Ullared, då hade jag nog ställt mig kön, men inte nu.





Ta vara på dagen och njut av livet. Det gör vi.

Med stor tacksamhet till de underbara killarna, som kom som räddande änglar, till oss på kvällen den 19:e oktober förra året.
De fyra ambulansmännen, de tre brandmännen från Gnosjö räddningstjänst, och all personal på Värnamo och Jönköpings sjukhus. Och för pacemaker med defibrillator.


T.C.Y.


























































3 kommentarer:

  1. Fantastisk att ni kunde uppleva detta tillsammans. Bra att ni fick mersmak. Ja Clara lyrka gör ett fantastiskt arbete. Och kuddenhistorien leeeeeeer..Pöss
    Tina

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning. Håller med(Gäller både Tina och Gun) .Era goda skratt saknar jag, de nattliga ljuden har jag med upplevt hahaha. Vilka minnen.Bara Fröken Nilsson som saknades. Som vi letade. Hahahaha
    Fantastiskt att återhämtningen gått så bra med Krister. Ta nu väl hand om varandra.Ta inget för givet.Kram till er båda/Lena

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni kan fira tillsammans och att din man mår bra nu. Förstår också att ni hade kul i Stockholm. Vi har varit där i helgen på besök.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera