tisdag 22 januari 2013

Ännu ett positivt besked

För ett tag sedan fick Krister brev från Urologen.
Hans läkare där, meddelade att han kommer ringa idag, någon gång mellan 8:00-22:00.
Klart vi hoppades på att inte behöva vänta på telefonsamtalet till läggdags. Det behövde vi inte heller. Samtalet kom på förmiddagen. Skönt, för det är en väntan, med lite blandade känslor.

Efter samtalet var det bara positiva känslor.
PSA-värdet hade sjunkit, visserligen väldigt lite, men ändå sjunkit. Så medicinen fungerar.
Nu dröjer det ett halvår, innan det är dags för ett nytt prov. Tänk, då är vi mitt uppe i högsommaren, med sol, 20-25 grader varmt och lite fint regn på nätterna.

Själv har jag också fått ett telefonsamtal idag, fast från tandläkaren.
Datumen för implantatoperationen har jag vetat länge, men inte vilken tid.
 15:30 är jag välkommen, fick jag veta.
Det känns skönt att komma igång med behandlingen, men jag bävar!!
Därför gömmer jag alla tankar på den eftermiddagen, långt, långt in i hjärnkontoret, tills det beger sig.

Termometern visade bara - 3,2 i eftermiddags, så jag tänkte ta en längre promenad. Det blev en halvtimmes promenad. De få minusgraderna bet så hårt i ansiktet, som om det varit fyra gånger så kallt.
Men det var friskt! 

T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Bra besked, härligt.
    Ang, munnen så är det skönt att det blir av. Tufft av dig att lägga dig i mardrömsstolen...men du fixar det med!!!
    Pööössss

    SvaraRadera