tisdag 1 januari 2013

Då har vi firat in det nya året, år 2013.
Vi, Krister och jag, hade också denna Nyårsafton det mysigt, i all enkelhet.

Det sägs att "man får det inte roligare än vad man gör sig". Och vi hade också roligt.

Krister får inte veta menyn på supén, som han är inbjuden till. Därför får han, vänligt men bestämt, hålla sig borta från köket, medan jag lagar maten.
Ett krav finns dock i inbjudan till supén. Slipstvång!!


 Förrätt: Hummer, hovmästarsås och toast.



(Kocken har inte hunnit hugga in på huvudrätten ännu.)



 Huvudrätt: "Svärmorsdröm", potatis och grönsaker.





Dessert: Vaniljpannacotta, färska jordgubbar.

Dryck: Vin, rosé och rött.

 Mätta och belåtna, fortsatte vi kvällen framför tv´n och väntade in tolvslaget.




Tillsammans med Jan Malmsjö, skålade vi in år 2013.




Jag brukar gå ut efter tolvslaget, för att lyssna på kyrkklockorna. Det brukar inge en speciell känsla, att höra dem ringa då. Det enda jag kunde höra i år, var bara blåst och regn. Det tog överhand av klockornas ljud.

Det nya året har nu hunnit bli två och en halv timmar gammalt, och det är dags att sova.

Innan jag slutar mitt inlägg, vill jag bara tala om, att "köket" fick fint beröm för maten ;)

GOD FORTSÄTTNING på......



T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Vilken duktig kock som gjort så god mat till er.
    God fortsättning på det nya året önskar jag och Hans.
    Kramar

    SvaraRadera