fredag 6 februari 2015

Mer rådjursprat

Djungeltelegrafen tror jag även existerar hos rådjuren.
Första gången vi lade ut viltfoder, kom det ganska snart ett rådjur och åt av det.Strax efteråt kom ännu ett. En liten familj tror jag.
Nu är det ibland sex stycken , som kommer samtidigt..
De är riktigt roliga och underhållande. Har jag inte lagt ut viltfoder vid lunchtid, spejar de in mot huset, och ser ut som att de tänker, kommer hon inte med maten snart.
Idag väntade jag medvetet.
Och inte krusar rådjuren inte.



En get med sitt kid, på väg till det andra matstället.


 

 Inte någon ny mat där heller.
Hostan, som växer runt brunnen fick istället duga, när snön väl hade sparkats bort.






När de två gett sig iväg, kom ett ensamt rådjur gåendes på gången till huset.


 Troligtvis var det fågelfröna under fåglarnas matbord, som drog............



.........men nej då, det dög inte, så det blev till att vända om.

Snart fanns den efterlängtade maten på plats.

Det är inte alltid jag blir så glad när ett rådjur dyker upp.

Det var sent på kvällen (natten), när jag stängt av datorn och skulle lägga mig.
Så rädd jag blev!!!!
  Utanför fönstret såg jag en skugga, och givetvis trodde jag det var någon som stod och smygtittade in genom fönstret. När jag fick se två vita bakar, kunde jag sen urskilja rådjuren i mörkret, alldeles under fönstret.



T.C.Y.




2 kommentarer:

  1. Roligt med vilda djur inpå knutarna.
    Lennart

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och som vanligt bra berättelse.
    Brorsan

    SvaraRadera