måndag 16 mars 2015

Microsmå tomatplantor och mer uppvaktning



Japp det stämmer. Gratulationerna fortsatte idag.

Blommorna som jag fick på min födelsedag 6 mars har jag fortfarande kvar. Visserligen lite märkta av tiden som gått sen jag fick dem, men endå ganska fina. En del bärande har det varit, för på nätterna har de fått flytta till svalare plats.

Men så idag utökades blommorna med nya, fräscha blommor.
Det var "Akka", en av mina fina före detta arbetskamrater, som kom.
Tulpaner och ett litet träd, Japanskt rosmarinvide fick jag. När omslagspapperet togs bort, fanns det förutom växterna, ett lite fågelbad där i.
Hon hade också bakat en jättegod tårta som vi hade till fikat.





Mars månad innebär planering inför växthussäsongen.
Det är nu två veckor sen jag frösådde tomatplantor, ett par sorter av frön jag sparat från förra sommarens skörd (som för övrigt var mycket dålig), tre nya sorter jag köpt på nätet, slanggurka och sparade penséfrön.














Jag hoppas att fröna verkligen sätter fart att gro snart. Gör de inte det, kommer det bli dåligt med egensådda plantor till sommaren.

 T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar