fredag 2 oktober 2015

Kan inte sluta att fascineras av himlen.
 Antingen det är en stjärnklar natt, solnedgång, månen, molnen eller en klarblå himmel är det på något sätt magiskt.

Denna veckan har den bjudit på intressanta upplevelser.

Natten mellan söndag och måndag, visade månen upp sig, så som jag aldrig tidigare upplevt. Det var väl värt att inte krypa till sängs förrän klockan sex på morgonen.

Med kamerastativet uppriggat ute i trädgården, och klädd i  täckjacka, mössa och vantar , blev det till slut drygt 200 bilder tagna. (Med stor variation på bildkvalitén. Både jag och kameran blev nog för trötta till slut)







Ikväll, när solen gick ner,färgade den himlen till ett eldhav.
Så klart skulle det också dokumenteras. Och det fick bli en oredigerad lite filmstump.








Igår när jag var med Tina i Linköping, besökte vi Domkyrkan innan vi åkte hem. En mycket vacker kyrka.




Ljusbäraren i kyrkan var så fin.





Nersänkta i golvet fanns Frälsarkransens pärlor.
Här är ett par av dem.













 Skulptur av Charlotte Gyllenhammar




































Efter besöket i Domkyrkan gick vi för att hitta någonstans att äta.
Det var inte svårt och Tina fick in mig på en sushirestaurang.........men där gick gränsen vid val av maträtt. Jag var ute ur restaurangen ganska snart igen. Men mätta blev vi på en annan restaurang. (Sorry Tina. Puss!)

T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar