torsdag 17 februari 2011

Jag har aldrig gillat möss,men.........

http://www.youtube.com/watch?v=dKmrm4oTJ3o
Nä absolut, jag har aldrig varit  någon stor beundrare av möss. En sak är i varje fall säker, de är underhållande.
Efter att jag filmat dem, och iakttagit dem, måste jag erkänna att de är både söta och roliga. Håller de till utomhus så får de lugnt äta av fåglarnas mat, BARA VI SLIPPER DEM INOMHUS eller i växthuset, där de kan förstöra en hel del.
De har nog haft det skönt under snön och ett stort matförråd utanför ingångarna till deras bon, för denna vintern har vi inte behövt tömma några musfällor.
T.C.Y

3 kommentarer:

  1. Åh, du milde tid. De ser verkligen pigga och välmående ut. Där kommer det bli många små söta musbarn snart.
    Kan inte Amadeus skrämma iväg dem?
    Ler
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gode värld va söta de är (på avstånd *leeer*)Vi skrattade så åt de som krockade i hålet :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha....Så gulliga! Kommer osökt att tänka på de gulliga mullvadarna som jag ville visa barnen och någon (säger inte vem) skrek: "Slå ihjäl dom" :D

    SvaraRadera