söndag 17 juli 2011

Hemma igen.

Månen lyste så fint och trolskt på natten, efter att jag hade kommit hem från Jönköping.



 I går fick jag hämta hem K. från sjukhuset. Och det kändes verkligen skönt, för oss båda.
Nu väntar, till att börja med, 4-6 veckor lång rehabilitering. Det är den tiden hjärtat behöver efter en hjärtinfarkt,  för att kunna läka. Därefter kommer det bli lite mer ansträngande träning.
K. har fått ett recept utskrivet av hjärtläkaren, på 2x15 minuters lugna promenader dagligen.
Vi började redan idag med det.
http://www.youtube.com/watch?v=1IPvggh4qv0

Om två veckor har han tid till hjärtsköterska och efter två månader, återbesök till läkaren.

Idag på förmiddagen kom min bror L. och svägerskan M. med en fin krukväxt, för att hälsa K. välkommen hem.
Det var glädjande att se hur M. har rehabiliterats från sviterna efter stroken.

När K låg inlagd på sjukhus, blev det ganska naturligt att det var datorn, som gjorde mig sällskap.
Jag gav mig på att försöka göra bildspel med musik till, och efter att jag hade konsulterat vår datorexpert, J. lyckades jag till slut. Och det är så roligt :)

Våra planerade utflykter, som vi hade planerat göra nu, när vår lille Amadeus inte finns längre, får vi skjuta upp en tid. Vi har tid till det och det som betyder något nu, är naturligtvis, att K. klarade av detta så bra som han gjorde. Det är vi tacksamma för.
T.C.Y

2 kommentarer:

  1. Skönt att pappa är hemma igen. Vi kommer inte och hälsar på för lilla C har aggressiv magsjuka...jäklar också!!!!!!!!

    SvaraRadera