måndag 5 mars 2012



                             Guardian Angel  Mars





Nu har jag varit lat med bloggandet ett tag.

Jag tror att både jag och Krister behöver vara lata, bekväma och bara ta dagen som den kommer.
I planeringskalendern finns det inte mycket antecknat, och det vill jag lova känns fantastiskt skönt.
Ett besök finns inskrivet, och det är ett riktigt behövligt besök det gäller, jag har tid för klippning hos frissan på tisdag :)

Förra helgen var vi och lyssnade på Edo Bomba i Gislaved. Han sjöng tillsammans med en barnkör på ca. 40 barn. Och bland de barnen fanns Cajsa med.
Det var hänryckande sång, och musik  med piano, gitarr och bongotrummor,  som de bjöd på.

Våren är på stort G.
Igår `luktade det vår´ här. Krister hade börjat lunta och det är ett säkert vårtecken.
Den kraftiga röken och lukten, när det gamla och torra gräset brinner, ger en härlig vårkänsla :)

I dag har Philip varit här och kört cross.
Han var så snäll mot sin lillasyster, när han frågade om hon ville åka med honom.



Nu börjar det bli vårfint även inne i växthuset.
Där har gräslöken börjat komma upp och örtlandet och jordgubbstunnan har rensats.
I veckan som kommer ska jag nog så tomatkärnorna, som jag sparat från förra årets gula tomater.


En bild på nyutslagna blommor i odlingsskåpet får avsluta skrivandet idag.
Det är små, små blommor som inte är större än  6-7 mm




T.C.Y






1 kommentar:

  1. Ja!!!!! det är en härlig känsla när man ser det svarta gräset varje vår....och barnsomsminnen *leeer* det var tidigt på våren pappa tog tändaren och började lunta hos mormor o morfar....och ibland stog vi med blöta grangrenar för att slå elden. Och att er kalender är tom är bara bra....grattis!

    SvaraRadera