torsdag 30 augusti 2012








Det är så fint när himlen är alldeles klarblå.
Dagen jag tog den här bilden, var en sådan dag.
Men som från ingen stans dök de här bomullsliknade molnen upp. De hade hög hastighet där de rusade fram på himlen, det kan man se på trädtopparna.
Att jag fotade molnen var bara för att i ytterkanten av det ena molnet fanns det en bred kant, som såg ut som guld. Vilket inte syns på bilden.

Hittills har den här veckan varit en aktiv vecka.

Lilla Cajsa har varit på sin årliga kontroll på sjukhus i Stockholm.
Det finns en speciell känsla som alltid infinner sig hos mig, innan jag får veta resultatet av undersökningen av hennes arm.
Läkaren var nöjd med resultatet. Glädjande, och resultatet får "mina två flickor" Tina och Cajsa ta till sig en stor del av. De är verkligen duktiga och kämpar på, med det träningsschema Cajsa har att följa.

Jag började veckan med ett besök hos sjukgymnasten, och det blev sträckbänken denna gången också. Det känns verkligen skönt i ryggen, en lång stund efteråt.
Jag avslutar veckan med ett nytt besök hos sjukgymnasten.

I tisdags var vi och  gratulerade min svägerska, som fyllde år.

Idag har jag varit på ett förmiddags- och ett eftermiddagsbesök.
Det ena riktigt njutbart. Jag var hos frissan och fick äntligen lite fason på håret igen.
Det var extra välbehövligt den här gången. Jag har nämligen försökt mig på att klippa mig `lite´ själv, och  resultatet är onödigt att utveckla i ytterligare kommentarer.

Dagens andra besök, var mindre angenämt.
De var första besöket för en större "renovering" av tänderna.
Efter undersökning informerades jag om vad som kommer att göras och hur.
Jag skall villigt erkänna att detta ser jag inte fram emot, men däremot den dagen när jag är färdigbehandlad. Det ska bli så skönt :)
Det är två underbara tandläkare, som skall göra arbetet, och det inger mig både lugn och ro.

Det finns inte mycket som blommar i växthuset nu.
Bouganvillean, som jag fick av Patricia i våras, är den som står för färgprakten, med sina ceriserosa blommor. Och så de mörkblå vindruvorna förstås.







Fel, fel av mig ;) !!!
Blommorna är absolut inte ceriserosa, de är vita. Det är högbladen som är cerisefärgade.





T.C.Y.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar