tisdag 21 augusti 2012

En bukett med Malvor

Det var ett äta-ute-frukost-väder idag också. Det vill till att passa på så länge vädret tillåter det.

Som vanligt, hade Krister vaknat bra mycket tidigare än mig. Jag har aldrig varit morgonpigg, däremot kvällspigg.
Jag får ibland höra att jag "sover bort halva dagen", men brukar då påpeka att jag är vaken fler av dygnets timmar än vad man bör.

När jag satt där med min yoghurt och kaffemugg, dök Krister upp bakom husknuten med en blombukett. Han sa "jag har plockat blommor till dig".



Det var malvor i buketten.
De har spritt sig utanför trädgården och växer lite var som runt tomten.
Jag var tvungen att googla på namnet. För mig har de alltid hetat "Norlidsblommor", för det var vad Mamma kallade dem för.
Och det kommer jag kalla dem för i fortsättningen också, trots att jag nu vet deras riktiga namn :)

Det är inte hur dyra eller exklusiva blommor man får, utan det är tanken bakom, som betyder så mycket.

Ikväll förflyttades tiden, för en stund tillbaks till 80-talet.
Det var J.R. och Bobby Ewing, med vuxna söner, som efter flera år dök upp i TV-rutan igen.
Undrar om intresset, att följa intrigerna i  Ewingska familjen, kommer bli lika starkt som det var när serien startade.
Jag skall i alla fall ge oljefamiljen en chans  ;)

T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Gulligt av honom ;)
    De är så fina, kommer ihåg när min mormor tog in dem.
    Ewings ja...leeeeer nej, jag tror inte de kan bli lika stora igen, men jag ska se serien i alla fall. Kul!!!

    SvaraRadera