torsdag 16 augusti 2012

"Elvis has left the building"


Det jag fick höra, strax före klockan sju på morgonen den 16 Augusti 1977, glömmer jag aldrig.
35 år sedan och jag minns det så väl.



 
Elvis sista konsert. "My way"


När jag kom till jobbet, satt min arbetskamrat H uppkrupen på packbordet, jag glömmer inte hennes ansiktsuttryck. Hon sa bara "Elvis är död".
Ofattbart!!! Tragiskt!!! "The King".
Jag, som hade planerat åka på en konsert, om han någon gång skulle göra en Europaturné.
 
 Skivan "Moody Blue", Elvis sista studioalbum hade kommit ut 1977.
Så klart fanns den redan bland mina andra Elvisskivor.
Jag plockade fram LP´n för en stund sedan och fick se att prislappen finns kvar :)
35 kronor kostade den 1977. Betydligt dyrare än vad det låter idag, men värd så mycket, mycket mer för mig .

 Moody Blue


På kvällarna lyssnade jag mycket på radion, och på en speciell utländsk kanal, som jag inte kommer ihåg vad den hette/heter.

En låt som jätteofta spelades, var "I Rember Elvis Presley", en hyllning till Elvis.
Det var Danny Mirror, holländare, som spelade in singeln, strax efter Elvis död.






 I Remember Elvis Presley



Så mycket bra musik han har gjort, "Kungen" :)
Kan tänka mig det är många som inte håller med, men jag tror det är fler som håller med  ;)

Som t.ex  Gospels



-----Blues



......vår låt, min och Kristers låt

I Can´t Stop Loving You

......och                                                      One Night


If You Love Me Let Me Know


Min  Elvis-kavalkad, slutar som Elvis karriär började, med ROCK´N ROLL :)

Jailhouse Rock

GI Blues


Blue Suede Shoes


Elvis hade ett emblém på bl. smycken och bälten, med bokstäverna T.C.B (Taking Care of Business) ,
och jag slutar som vanligt med,

T.C.Y (Take Care of You)

2 kommentarer:

  1. Behövs inga tillägg. Håller med fullständigt.

    SvaraRadera
  2. Tänk jag kommer också ihåg....åtta åt gammal. Vi ska dit någon gång till Halland...... Han sjöng ju allt....och bra.
    T

    SvaraRadera