onsdag 26 december 2012

God fortsättning på Julen

Annandag Jul, och regnet det bara öser ner.

Men vad gör det, efter det underbara julfirande jag fått vara med om.
Julafton började vi med plogning och snöskottning (det hade vi inte behövt, både Magnus och Tina´s familj ringde och erbjöd sin hjälp). Det var tung snö, men ändå skönt att röra på sig lite ute i friska luften. Mycket nysnö, precis som jag vill ha det på Julafton.

Vi hade en härlig gemenskap tillsammans med alla våra kära. Ännu en fantastisk Julafton att lägga till i "Livets Bok", som avlutades med att Patricia och James kom, efter att de landat efter flygresan från London.
Tack alla som kom till oss.

Många klappar blev det. Jag tror faktiskt att jag var den som fick mest julklappar i år. Myser!!
Det märks att barnbarnen blivit äldre, nu är det inte kvantitet som gäller, utan kvalitet.

Får jag presentera 2012 års Julängel "Weihnacht"?




Jag har sedan flera år tillbaka,  fått Goebel´s årsängel i julklapp, av våra tre "godingar" till barnbarn. Varje ängel, fastän de "bara" är materiella saker, ligger mig varmt om hjärtat.

Jag ska inte räkna upp alla min julklappar, men bara en sak till. En duschmössa, som Tina mannekängade i.

LOVE!!!
 Tina, hoppas du förlåter mig, men jag tycker du är så fin.

Igår, Juldagen, var vi hos Tina´s familj på lutfiskmiddag, med Ris a´la Malta som efterrätt. Som alltid lika gott, efter all julmat dagen före.  

God fortsättning på Julen!

T.C.Y.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar