torsdag 13 december 2012



Snart är Luciadagen 2012 till ända.

Dagen började vi med att titta på Luciamorgon på tv, fortfarande liggandes i våra varma och sköna sängar.
Min tilltänkta lilla middagstupplur, blev till en ca. två timmars lång tupplur. Alltför lång, men den var skön.

Klockan sju på kvällen, var det så dags för Lucia i Värnamo.
Det var Värnamo Lucia, som kröntes.
Före och efter kröningen bjöds det på fin musik av Symfoniorkestern och fin sång av Kulturskolans kör, där Cajsa var med.

Kanske är det för att jag såg kvällens Luciafirande live, men jag tycker den var mer stämningsfull och fin, än morgonens.

Hem till oss har det inte kommit någon Lucia i år. Barnbarnen har blivit för gamla för det.
Däremot var det så fint när jag kom hem på kvällen. Med rimfrost på träden, och belysningen både inom- och utomhus, var det som en vacker vintertavla.



Bilden är tagen med min iPhone, därför den dåliga kvalitén.

T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Det var en fantastiskt fin Luciakröning. Barnen sjöng för glatta livet och det var stämningsfullt. Likaså bilden du la ut, verkligen fin. Om man tittar riktigt noga ser man nog "tomten" titta fram ngn stans :)
    Tack för att du kom och tittade på henne <3
    T

    SvaraRadera