torsdag 2 februari 2012

Guardian Angel  Februari



1 februari, för sjutton år sen, var det ett riktigt snöoväder.
Det hindrade inte Krister och mig att  köra upp till Jönköping på kvällen .
Hade inte en av de, för oss, viktigaste händelserna  hänt just den här dagen, hade vi inte trotsat vädret.





James
 Vårt första, av tre barnbarn hade tidigare på dagen,  kommit till världen.

Dagarna, som våra barnbarn fötts, minns jag lika väl, som när våra barn Magnus och Tina föddes.
Vilken lycka!!!! Det stämmer så bra, att barnbarn sägs vara "Livets efterrätt".
Ikväll har vi varit och firat James, blivit bjudna på god mat och tårta.







Vädret  har inte inbjudit till någon promenad för min del idag.


Lite fågelbilder (och rådjursbilder) har det ändå blivit. Kameran ligger alltid framme på köksbordet, om någon ny sorts fågel dyker upp vid "deras matbord".




Grönsiskor, (tror jag) är vanliga matgäster. De kommer i stora flockar, och tjattrar rejält när de flugit upp och satt sig i trädet bredvid matbordet.







Första gången jag såg en sådan här fågel trodde jag det var en undulat, som hade rymt.
Det var inte svårt att leta fram den i fågelboken, det var en Stjärtmes.
Jag har insett att talgbollarna är den mat som de gillar bäst.


T.C.Y

1 kommentar:

  1. Ååååå jag bara älskar det kortet på hnm. MUMMS MUMMS MUMMS och det var då han alltid gick in i "sitt" kexskåp och letade efter Cartoonies. Ååå vad jag saknar det tiden.
    *******
    Det var ju eden fågeln jag menade som jag tyckte var så fin, kunde ju inte beskriva det för dig, men den är det.

    SvaraRadera