lördag 11 februari 2012

Jaha, så är det då helg igen.
Tiden rusar verkligen. Det sägs, "om tiden går fort, då är man lycklig". 
Det måste vara det, som det beror på ;)

Jag hade planerat en storstädning av odlingsskåpet i onsdags.
Nu blev det inte så. Både på onsdagen och torsdagen, blev vi glatt överraskade av besök. Det var trevligare än  `skåpröjning´.

I onsdags kom Kristers bror G. och hälsade på. Med sig hade en fin blombukett, som påminner om våren. En bukett med tulpaner.

I torsdags, kom "Frk.Ström d.y.". I sällskap hade hon Ida, en go och fin hund.
Åh vad det vara roligt att få ha en hund i huset igen. Hon hade gärna fått stanna kvar.
Ännu en bukett med blommor blev det också då. Och så klart var det gula blommor (eller hur B-M ?? :)  ), gula rosor.








Efter en skön middags-tupplur, var det så odlingsskåpet som kallade på min uppmärksamhet idag.
Städningen tog tid, men det var det väl värt.
Nu ser det faktiskt ut, så som ett odlingsskåp ska göra.
Lite negativt blev det med städningen. Jag får utöka listan på döda orkidéer, med ytterligare fem plantor.
Trots det , fick det negativa, ge med sig för något positivt.
En liten monterad planta,  Dendrobium garettii, blommar nu. Den är så fin med sina små, små c:a 8 mm stora (små) blommor.
Pilen på bilden med skåpet, visar den lilla plantan som blommar nu.




Dendrobium garettii




T.C.Y.

2 kommentarer:

  1. Så fina blommor. men möe jobb love

    SvaraRadera
  2. Så söt den lilla garettiin är. Jag har svårt att hålla en jämn fuktighet i mitt skåp, eftersom det är jag som sköter blomsprutan.

    Olivia/Gunilla

    SvaraRadera