måndag 6 februari 2012



 Första helgen i februari, har varit en fin, men kall helg.
Kanske lite väl kallt, men annars tycker jag att vädret som är nu, är det perfekta vintervädret.

Veckoslutet har bjudit på positiva och trevliga händelser.
I fredags fick Krister telefonsamtal från en pacemakersköterska.
Hon hade läst av "sändaren" både nattens registrering, som var förprogrammerad och en som Krister skickade iväg manuellt.
"Allt ser bra ut, och du får köra bil igen". Tala om lycka :)

I lördags var vi och firade svägerskan Marja, som fyllt år tidigare i veckan.
Det innebar som vanligt, något mumsigt att stoppa i munnen.


 Idag på förmiddagen, kom goa Patricia och hälsade på. En läcker blombukett, i olika röda nyanser, hade hon med sig till oss.








 Innan hon åkte hem, bestämde vi att hon snart ska komma och hjälpa oss att måla eller tapetsera om ett par rum.


Det går åt mycket av både fågel och rådjursmat nu.
Bland rådjuren verkar djungeltelegrafen fungera bra. Som mest har vi sett sju rådjur, som varit framme och ätit av maten, samtidigt. Dubbelt så många till, så matchar det förra årets antal.





 


Den här lilla kraken, fick Krister se, när han tittade ut genom fönstret. Den, jag tror det var en Talltita, såg inte alls pigg ut.
Det gör så ont i mig, när jag ser djur, som lider. 
Krister gick ut för att undersöka vad som var fel med den. 
Den rörde sig inte ur fläcken, när han skulle lyfta upp den. När den väl hade vilat en kort stund i Kristers händer, flög den iväg.
Nu i efterhand har jag en teori, vad som hänt med den. 
Jag fick senare se fågelfjädrar, som satt fast på en fönsterruta, som är nära där fågeln satt. Eftersom den inte flög iväg innan den blev upplyft, befarar jag att den kvicknat till efter krocken mot rutan, och sen inte kunde komma loss från snön.
Hoppas bara den inte var mer skadad, utan att den klarar sig i kylan.

Att frysa ute, när det är kallt och bistert är en sak. Men att frysa inomhus, trots att det är +20 tycker jag är värre. Det sägs ibland att "kölden slår in", och det stämmer, speciellt märker jag av det när det är snöväder på gång.

Bland de bästa klädköp jag gjorde förra året, var en  One-Piece dress.
Knappast någon gå-bort-klädsel, men underbart varm och skön.
Den är perfekt när kölden slår in ;)



Inte vacker, men desto varmare :)


På tisdag, ska Krister träffa en hjärtläkare på Värnamo sjukhus.
Det kommer nog bli en ny bekantskap för oss. Hoppas på ännu, ett bra möte.


T.C.Y

2 kommentarer:

  1. Du ser vacker ut i din mundering,jag är ägare av en sådan med. Riktigt varma med flossad insida.. Vad gör man inte för att hålla sig varm. Vacker eller inte hör inte hit.

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka att få köra bil igen för Krister.
    Din dräkt ser varm och mysig ut och så blir man glad av den också.
    /Gunilla

    SvaraRadera