måndag 17 september 2012

50- årsjubiléum, nostalgi

Vilken träff!!!!
Klassträff och 50-årsjubileum.

Femtio år sedan första realexamen ägde rum i Gnosjö.

Femtio år är ganska lång tid :),  men det tog inte lång stund innan vi hade lärt känna varandra igen.



Vår fina och härliga Rektor Gotthard Sjölander med "sina realister".


Många nostalgiska känslor blev det när vi samlades på Bäckaskolan och gjorde studiebesök till de olika klassrummen, där vi hade haft våra lektioner.
Att tiderna hunnit förändrats, sedan vi sprang ut med de grå mössorna på våra huvuden ( känslan jag hade då, kan jag känna än idag) insåg jag, när vi kom till skyddsrummets dörr i källaren.
Där inne fick vi, som hade för långt hem för att kunna åka hem och äta på lunchrasten, äta maten som vi fått med oss hemifrån.

Efter en god fika och mycket prat, åkte vi sedan vidare till restaurang Köket.

Kvällen blev en verkligt trevlig och gemytlig fortsättning på eftermiddagens tidigare återförening.
Ju mer vi berättade för varandra om de fyra skolåren, ju mer kom jag ihåg.

Årets klassträff är en god karamell att suga på, till nästa träff. Kanske redan om tio år, för vi blir ju inte yngre med åren ;)

Tre gånger har vår klass firat jubiléum. Det tycker jag är stort.
Jag är tacksam över att jag kunnat vara med på både 15, 30 och 50-årsjubiléum.



Extra roligt var det att två lärare var med på träffen, Barbro Sandberg och Rolf Melander.






Helgen startade med att Cajsa kom till oss i fredags kväll.
Hon skulle stanna hos oss till lördag kväll, eftersom föräldrarna skulle ut på en resa under lördagen.

När det, för ett par veckor sedan, bestämdes att "den lilla" skulle vara hos oss, hade jag inte en tanke på att det var samma dag som träffen.

Det blev Morfar och Cajsa, som fick nöjet att umgås på tu man hand.
Och det hade de verkligen gjort.
Först en promenad på en och en halv timma, före en tur till ICA. Där handlade de för en myskväll, både kvällsmat och mys framför TV´n, allt efter vad Cajsa önskade :) :)
De två hade också varit företagsamma och ringt Tina på mobilen. De skulle bara tala om att de hade bestämt att Cajsa skulle stanna en natt till. Härligt!! 

Innan jag åkte till träffen , kom Patricia och James.
När jag såg att det var James som körde, börjat övningsköra, insåg jag att det inte är så konstigt att jag skall iväg på ett 50-årsjubiléum ;)
Ett barnbarn, som börjat övningsköra för bilkörkort, en Farmor med grått hår, ja då har man nog blivit lite äldre ;)


T.C.Y.















3 kommentarer:

  1. Fin och charmig bild :)
    Trots silver i håret, guld i tänderna och kanske lite rost i knäna så ser ni inte en dag äldre ut ;) Roligt med återträff.

    SvaraRadera
  2. Roligt att se bilden på eleverna här, eftersom bilden i VN inte var så tydlig.
    Kul med jubiléum.

    Brorsan.

    SvaraRadera
  3. Det var roligt att träffa alla gamla skolkamrater i lördags! Hoppas att det är OK om jag kopierar bilden.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera