måndag 10 juni 2013

Kära syster och svåger, kom på en liten snabb visit idag. Det är alltid lika roligt, men blir alldeles för sällan, som vi träffas. Jag är inte bättre jag med att besöka dem. Ändå bor vi inte mer än ett par kilometer från varandra. Däremot "träffas" vi via internet, så gott som dagligen.

Tidigare i veckan, som gått var jag på kontroll på Ögonmottagningen i Värnamo.
Trycket som var för högt hos optikern, var helt perfekt då. Skönt, nu väntar jag bara på svar om synnerven.

Brödförrådet i frysen, har jag också ökat på i veckan. Det blev bara "mitt bröd", 2 nötlimpor, Pones och Focaccia. Jag delar gärna med mig av brödet, men det är inte så gott tycker Krister, därför har jag bröd i minst två månader framåt.
Däremot ska jag försöka få till ett bullbak framåt veckan.

Första gången, men inte sista som jag fick naglarna fixade, också i veckan.
En liten försiktig förlängning, till att börja med.
Jag hade lite beslutsångest, när det gällde val av färg på nagellacket. Men det fick bli en inte allt för `utstickande´ färg.
Det var inte bara känslan av att bli ompysslad, av Lina som gjorde manikyren, som var skön, utan också hennes glada och positiva sätt. Med Tina som sällskap, blev det många hjärtliga skratt, blandat med allvarligare samtal.



































Veckan avslutade vi med att äta på Restaurang Bambu.
Varför ska jag äta så mycket, när det är gott? Efter "Tre små rätter", var jag mer än lagom mätt. Men,jag kunde ändå inte låta bli att beställa av dessertbuffén också.
Väl hemkomna, blev det en lång och skön sovstund i soffan. Det är ju jobbigt att smälta mat ;)

Till veckan blir det skolavslutningar med "Den blomstertid nu kommer", rosor och vad jag hoppas solsken.
Senare samma dag, kommer vi att fira ett födelsedagsbarn också. Flera anledningar att hissa flaggan.

T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar