måndag 3 juni 2013


Vilken fin söndag vi har haft idag. 

På förmiddagen kom systersonen Mikael, Ylva och deras två mysiga och lekfulla hundar på besök. Det är alltid lika roligt med spontant besök. 
Vi gör som Kajsa Warg gjorde, vi tager vad vi haver, att bjuda på. Idag blev så storslaget som en liten glasspinne och kaffe. Lite men välment, och så är det just samvaron, som jag tycker är viktigast.
Välkomna åter!

På eftermiddagen gratulerade vi "lillbrossan" Lennart. Ett par veckor för sent, men "bättre sent än aldrig". Där vankades det smörgåstårta och hemmagjord gräddtårta med färska, svenska jordgubbar. Mums!

Tomatplantorna i växthuset, har i år utökats  med en ny sort.
Jag har, som tidigare år, sått kärnor från förra årets skörd. Den nya sorten är en microtomat. Perfekt storlek på plantan, om man har litet utrymme att odla på. Tomaternas storlek blir därefter också. Det ska bli spännande, att få testa hur de smakar.




Eftersom några läsare av förra inlägget "Årets första dopp", bett mig visa bild på min baddräkt (efter "doppet"), tänker jag tillmötesgå önskningarna.
Kanske det inte är årets baddräktsmode precis, men här kommer i varje fall bilden ;)



 

 Och får jag presentera min badkompis, Liam?
                                                                      
                                                                    
                                                                             Här är han. 

 


I veckan som kommer, har jag två besök inplanerade. Två helt olika besök.
På tisdag skall jag till Ögonmottagningen i Värnamo. Anledningen till besöket är en remiss från optikern, bara för att trycket i ögonen var för högt. Det behöver inte betyda att det är något fel på ögonen, för optikern sa att ögontrycket är mycket individuellt.

På onsdag är det ett mer angenämt besök. Jag skall åka till en nagelteknolog och få naglarna fixade. Det är en Mors Dagpresent från Tina.

Det känns lite speciellt med presenterna, som Magnus och Tina gav mig. Speciellt bara för att båda, utan att veta om varandra, köpt kläder till mig. Jag fick en klänning av Magnus och en jumper av Tina. Det är så roligt eftersom de själva valt kläder, som jag också skulle valt till mig själv, plus
en söt kaffemugg, med en krukväxt i, av Magnus och så manikyren av Tina.
Goa ungar!!!

T.C.Y.
                         

1 kommentar:

  1. Ja jisses, hade jag inte vetat att det är mycket malm & dy i vattnet så hade jag undrat, hahahaha.
    pöss
    T

    SvaraRadera