tisdag 4 mars 2014

Citerar SVT,s Nyheter:

"Vi är nu nära krigshandlingar mellan Ryssland och Ukraina. För första gången i modern tid finns risk för ett krig i Europa mellan två stora stater, ...".

Jag blir så ledsen, frustrerad, förbannad och samtidigt rädd.
Varför detta maktbegär?!
Men så klart hoppas jag på en fredlig upplösning, och att inga människor kommer till skada.

Trots alla dystra nyheter, ser jag fram mot våren och sommaren och har också börjat planera för den.
Längtar till att kunna pyssla i växthuset igen.

Vinrankan beskar jag i mitten av Januari, och hoppas på en god skörd till sommaren.
Fyra olika sorters tomatkärnor är försådda. Redan veckan efter, började små "pygmeplantor" titta upp ur jorden.
Nog kändes det lite märkligt, att samtidigt var det ett snöfall utanför fönstret, som den finaste julesnö.
Typiskt Mars månad. Några dagar tidigare hade Krister luntat gräs, det var nog rekordtidigt.






Mina orkidéer är jag rejält nöjd med för tillfället. De blommar som aldrig förr. Och vissa av dem sprider en underbar doft i huset.

Jag ser alla blommor, som ett tack för god omsorg. (Kanske lite självgod nu, haha)

Bilder på två av orkidéerna som  blommar nu.



Dendrobium Cassiope



Coelogyne cristata (Snödrottning)


Denna gången började bloggen dystert.
Men, bland det dystra, finns alltid positiva och glada händelser. Och inte minst värme, medmänsklighet och tacksamhet.

En sådan händelse är den vackra blomgruppen, som jag fick av Patricia. 
Jag fick den som ett tack, för något lite lite jag hjälpt till med.









Efter många timmars jobb, har barnbarnet Philip, fått in sin låt på Spotify.
Absolut värd att länka den.
Grattis Philip (Sophill).

http://open.spotify.com/track/5eh3FutSl1T6nsnsEzDrzp


 T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar