torsdag 20 mars 2014

Knoppöppning Januari Mars 2014


Mer födelsedagsuppvaktningar har jag fått.
Det var Patricia och James, som gladde mig med fina presenter.
En fin ljuslykta, användbar inte bara för ljus, utan som en eller två vaser eller som blomkrukor också.




Den ståtliga blomman, var en sort som jag varken har ägt eller sett tidigare.
Det är en korsning mellan tulpan och pion på hög stängel, väl uppstöttad av två glaspinnar. De blir fina till att stötta tunga orkidéstänglar med framöver.







I måndags förvandlades vårt kök, till ett glatt och trevligt "partyplace".
Det var 14 glada och köpsugna quinns, i åldrarna 13- 76 år, som bänkade sig runt det uppdukade köksbordet.
Många härliga skratt blev det, blandat med LIIIITE prat.


Eftersom jag inte frågat om lov, vill jag inte lägga ut en bild på mina gäster.








Inlägget 16:e Februari, visade jag den här knoppbilden, med frågetecken efter.

Jag har följt knoppen sedan i mitten av Januari med kameran, med ungefär en bild varannan dag. 
Det blir fortsatt fotografering, tills knopparna är helt utslagna, plus en andra stängel, som börjat kika fram.
Det är ett önsketänkande, men vad roligt om båda stänglarna vill blomma samtidigt. Det har inte hänt plantan tidigare.

Bilderna, som jag tagit till och med idag (igår), har fått bli en liten film.




   

T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Helt fantastiskt Gun. Vad duktig du är med det du gör. Filmen och musiken var en glädjekick.

    SvaraRadera