torsdag 7 oktober 2010


Snart är det dags för en ny resa till sjukhuset Ryhov i Jönköping.
K ringde dit idag för att få reda på tiden han skall vara där för operation i morgon. Det blev en ganska bra tid, 9:45.
Jag skall villigt erkänna, att nu börjar det kännas lite pirrigt i magen. Men jag hoppas operationen går bra, utan att något speciellt tillstöter. En operation är trots allt en operation. K verkar ta det bra mycket lugnare än vad jag gör. En trygg man.
Jag får fördriva tiden på A6 och så har jag stickningen med mig, en mössa till P, som jag har börjat med idag.
Hoppas att vi slipper se en massa vilsna minkar på vägen, som några oförståndiga personer släppt ut. De har vad jag tycker gjort minkarna en stor björntjänst, eftersom de har svårt att hitta mat ute i det vilda. Jag tycker absolut inte om att djuren hålls instängda i burar, men de hade nog haft det bättre där om de fått bli kvar i burarna, än att gå en svältdöd till mötes.
Nu får det bli sängen, för om fem timmar är det dags att stiga upp.
T.C.Y

1 kommentar:

  1. En vis person sa att flyt på vågen nu när du ligger där innen, en annan sa; det känns lättare när du väl är inne i rullarna, kanske ingen tröst med det är så, att när man väl har kommit igång så "känns" det som om det flyter på liksom... och då vill det till att surfa på vågen....även som anhörig :)
    Och det där med minkarna... nedrans aktivister...hoppas de får tag på dem. Så synd om minkarna som ligger och plågas och inte hittar mat :/

    SvaraRadera