måndag 15 november 2010

Ändrade tider i veckan

Strålningssimuleringen som K gjorde i dag på Onkologen fungerade bra. Men det var smärtsamma 15 minuter, den tid som strålningen tar :( Ev kan kanske maskens tryck på ansiktet, huvudet, kan lättas liiiite. Det hoppas jag verkligen. Den skall sitta så tajt, som om den vore ett andra hudlager.
Det kändes trots allt så positivt att behandlingen skulle starta på onsdag. Men, en stund efter vi kommit hem från Jönköping, ringde en sköterska från Onkologen och ändrade tiden. Läkaren, hade efter kontakt med tandläkaren beslutat att ingen strålning får sätta igång, innan K's återbesök hos tandläkaren på fredag. Strålning, innan det är helt läkt efter operationen i käken, kommer att göra läkningsprocessen svår. Så nu hoppas vi att det har läkt fint till fredag. Ny tid för strålning är måndag i nästa vecka.
På köpet blir det två lediga dagar i veckan. Inget ont utan det har något gott med sig ;) Det vill till att hitta de små ljusglimtarna, för de finns alltid någonstans.
I morgon åker vi till Jönköping igen, men nu är det tandhygienistens tur att få besök av K. Efter besöket blir det lagom att gå och äta lunch. Då slipper vi, eller kanske rättare sagt Krister, som oftast står för matlangning nu för tiden, fixa till något hemma ;)
Igår doppade jag alla mina orkidéer. När alla fönsterbrädor ändå var tömda på krukväxter, passade jag på att tvätta fönstren på insidan. Hoppas det blir en fin dag i morgon, i varje fall inget regn. Då räknar jag med att de fönster, som inte är vändbara, ska bli putsade utvändigt.
T.C.Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar