torsdag 4 november 2010

Orkidéträff och födelsedagsgratulation

I lördags åkte jag och orkidévännen G till Blomsterlandet Jönköping på orkidéutställning.
Det var så roligt att träffa några FORK-are igen. Kärt återseende. När vi hade botaniserat klart bland orkidéerna, åkte vi vidare för att fika. Givetvis blev det på A6, under palmen. Det har blivit FORK´s "Palmcafé". Där mötte J, M och H upp . Det blev ett kafferep med mest orkidérelaterade diskussioner.
Sju olika sorter orkidéer hade jag me
d hem. Fyra hybrider och tre `renrasiga´ ;) Två av dem skall jag ge till T, som inte kunde vara med.
I måndags var vi åter i Jönköping. Det blev ett långt besök för K. Men det är vi tacksamma för, eftersom personalen på onkologen hade varit så omtänksamma, och samordnat flera besök samma dag, bara för att vi har lite längre resväg. Tänk vad man sätter värde på sådan omtanke.
Samma dag som vi hade Jönköpingsbesöket fick T lämna sin sjukhussal och komma hem. Det var en härlig känsla, när hon ringde till mobilen och berättade det.
Idag fyller sonen M år. Det firade han med att bjuda P, J och oss föräldrar på restauran
g Bambu i Bredaryd. Det var så mysigt och med god mat. Tänk vad tiden går. Det är märkligt, trots alla år som gott sedan M och T föddes , minns jag så mycket av både dagen före och dagarna efter. Inte så konstigt egentligen. Det är ju de största stunderna i livet. Och så när de i sin tur blev föräldrar så klart.
T.C.Y

5 kommentarer:

  1. Så fint du skrivit om vår utflykt. Skönt att ni fick så mycket uträttat på sjukhuset. Hoppas att det kommer att gå bra för K när han startat sin behandling.
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. MMMmm palmen, ja jag glömmer aldrig 1a ggn vi var där och jag berättade om mitt palminköp till din födelsedag...hahahaha...jag skrattar för mig själv när jag tänker på det. Vi ringde och sjöng jag och C för full hals....fast M sa att C hördes bäst :) :D :) kan tro det!!!!!
    C längtar efter att få hem "tjokkladblomman" :)
    På tal om renrasig....så tappar jag allt stubb nu, det bara rasade i handfatet...men...då verkar ju cellgifterna :D

    SvaraRadera
  3. Tack själva , för att ni bidrog till att göra min "45 års-fest" riktigt härlig och avslappnad......Den blev och var precis som jag tidigare hade önskat den skulle bli...

    M G

    SvaraRadera
  4. Så kul att du har en egen blogg.Den är jättefin och Änglagård tycker jag passar utmärkt till erat härliga ställe.Hoppas att allt tråkigt snart vänder och att allt kommer att gå bra.
    Många stora kramar från Ulle o Anders

    SvaraRadera
  5. Vilken fin blogg du skaffat dig Gun. Jag har inte hunnit igenom allt än, men jag gillar det jag sett hittills.
    Kramar från J
    M och H hälsar också

    SvaraRadera