söndag 21 november 2010

Tjuvstart på julstöket



Dagen började med, att jag som tradition på lördagar, fick frukost på sängen av K. Härligt!
Våra goa barn fortsatte sen att förgylla lördagen.
M kom på förmiddagen för att skotta snö. Både gångar och Amadeus `toalett´ ( uppskottade gångar på gräsmattan :) ) blev ordentligt skottade. Tack M.
Eftersom jag inte kunde komma in på internet igår kväll på laptopen, hur jag än försökte, tog M med sig routern till J för att kolla upp den. Märkligt, då fungerade den. J ringde och sa det måste vara något annat fel. MEN VAD?!
Både M och J kom tillbaks på eftermiddagen, för att vår lille datorkille skulle kunna undersöka vad som var fel. Vad hade jag gjort? Det kunde jag inte svara på. Sen säger J, "Farmor, varför har du stängt av internet"? Det hade jag inte....... trodde jag. Av misstag hade jag råkat stänga av internet med en knapp, som jag inte ens visste fanns. Inte lätt att vara pensionär i dataålderns tid ;) Tack J för att du alltid ställer upp och hjälper oss, när vi har `datorbekymmer´.
På eftermiddagen kom T med familj. Nu var det korvtillverkning på gång. C hade igår kväll förberett sig, med att lägga fram sitt egentillverkade förkläde och en av sina hattar. Förklädet, så klart skulle hon ha för att skydda kläderna med och hatten för att det inte skulle komma hår i korven :D
P började med att köra cross. Slirigt och roligt i snön.

C började med att skölja fjälstren. Sen var det full fart på T (så mycket hon orkade), C och mig.




När P, och K som också var med, kom in från crosskörningen, bytte de av oss. Efter ett tag kom så K och hjälpte till. "Många kockar lagar dålig soppa", stämde inte idag. Det blev närmre tio meter korv.
C ville göra några "specialare". Så klart hon skulle göra det ;) (vad det nu var för något.) Visst blev det två "specialare".
När `korvtillverkarna´åkt hem, skulle jag lägga ner korvarna i plastpåsar, för att sen frysa dem. Det var inte så enkelt som jag trodde. Den lilla tjejen med hatten, hade knutit i hop hälften av korvarna två och två (din lilla härliga tösabit) . Vad ska man annars ha snörstumparna till? ( hehehehe)
Tack T, K, P och C för hjälp och sällskapet runt köksbordet :)I Fredags var K på återbesök på Käkkirurgen. Det var fortfarande inte riktigt läkt efter tandoperationen. Hoppas det läkt bra till måndag, då är det meningen att strålningen äntligen skall komma igång. Hoppas!
T.C.Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar