söndag 13 mars 2011

Melodifestivalen 2011 och lite till

 Så är det  då  klart, vilken artist och låt som får representera Sverige i Tyskland. Och inte blev det min favorit i år heller :(
 http://www.youtube.com/watch?v=9iIcoRrZT2o   
När nu inte Swingfly vann, hade jag gärna sett att, The Moniker med "Oh My God", hade vunnit.
Nu blir det till att hålla tummarna för Erik Saade.

Idag har det varit ännu en dag med snö och grått väder. Jag som egentligen tycker om vintern har,  vad jag tror som de flesta, tröttnat på den nu. Nu behöver vi sol och flera plusgrader. Det är bara drygt en vecka till Vårdagjämningen, och två veckor tills vi får sommartid igen.

I eftermiddags fick vi besök av M, det är alltid lika roligt när "ungarna" kommer hem :)
Lite senare kom K och P och visade upp crossen, som P köpt idag. Det gick inte ta miste på hur lycklig P var över sitt nyförvärv.

Med risk för att vá tjötig!!................men igår var jag tvungen att fota rådjuren igen ;)  Jag pratade med  `söstra mi ´ i telefon , när jag fick se två rådjur, som var framme och åt på ängen intill huset, och en liten bit därifrån, låg ett rådjur och vilade i snön.



Under tiden jag iakttog dem, kom det några till, som efter att de ätit, också  lade sig för att vila...........


..........hur länge de låg kvar vet jag inte, för till slut så tog mörkret överhand.



                                                 Till och med duvor gillar rådjursmat :)

T.C.Y

2 kommentarer:

  1. O M G jag kan räkna till sex stycken...helt otroligt. Rena spa anläggningen för de små liven :)

    SvaraRadera
  2. Måste va härligt att bo så och se alla djur på nära håll. Men jag är stads-människa :-)
    Kram Gudrun

    SvaraRadera