måndag 18 juni 2012




Att så lite text kan säga så mycket :)

Det var med en härlig lättnad och glädje, som jag körde hem från Bilprovningen i Gislaved i fredags.
Inte något påpekande. Otroligt bra för en 13-åring. Men som besiktningskillen sa, "Så är det en Toyota också". ;)


Hem en liten runda efter besiktningen, för att snart ge mig iväg igen.
Nu var det tand-besiktning. Både för mig och Krister.  Krister fick med beröm godkänt. Skönt med tanke på att strålningarna kan skada tänderna lång tid efter behandlingarna.


Läkningen efter de två tänderna, som jag fick dra ut förra besöket, har gått bra.
Remiss är ivägskickad för förhoppningsvis implantat. Inget jag ser fram emot, men jag får vänta att oroa mig, jag kommer inte bli kallad förrän framåt september. Så jag tar det då.

I lördags var vi en sväng ner på Järnbärardagen. En årligt förekommande händelse i Gnosjö.
Där fanns en hel del varustånd med diverse saker att köpa. Det som frestade mig mest var hemkokta karameller, och framför allt de nybakade munkarna, både med och utan choklad. Förvånad över mig själv lyckades jag stå emot frestelserna.

Stora starka män, fanns där också  ;)  Män, som tävlade om vem som kunde dra en lastbil snabbast,  en viss sträcka.

Det bästa med Järnbärardagen för min del var, när jag träffade goa f.d förskolebarn och deras goa föräldrar.

På eftermiddagen kom Patricia.
Hon uppvaktade Krister med en flaska champagne, och jordgubbar som tillbehör till champagnen. En annorlunda blombukett med Gerbera  fick han också.



Blommorna kan så klart tas loss och sättas i vas,
men jag tycker det är fint att ha dem så här också.




















I dag hade vi planerat att titta på Lejonens hemmamatch på speedwaybanan i Gislaved.
Vi tvekade efter vi sett väderprognosen. Vilken tur att vi inte åkte. Det kom regnskurar lite då och då, ibland som om himlen öppnat sig. Och sen blåst upptill det.
Nu måste det bli riktig sommar snart.
Vi behöver SOL!


T.C.Y.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar