torsdag 14 juni 2012

Födelsedagsfirande



13 Juni, och idag har vi firat Kristers födelsedag.
Barn med respektive, barnbarnen, Kristers syster och min bror med sambo var med oss och firade.







En annorlunda garnering fick Kristers födelsedagstårta i år.
I tacksamhetens tecken, försökte jag få till ett hjärtan av jordgubbar. Med lite fantasi kan man nog se
det ;)

Jag köper sällan några blommor till honom på födelsedagen. Blommorna på ängen får bilda den buketten.
Men i år blev det en alldeles speciell blomma.
För första gången sedan jag köpte plantan, slog det idag ut en blomma, på min Cattleya Dahlenburg Mini.
Gissa om jag är glad över blomman (och lite stolt)   ;)


















Så här, fastvuxen på ett tegelrör, växer den precis under belysningen och nära en av fläktarna i odlingsskåpet.















T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar