torsdag 7 juni 2012

Sveriges Nationaldag 2012


Guardian Angel Juni













Vi hade planerat att besöka Anderstorp i helgen, för att deltaga i Nationaldagsfirandet.
Vädret fick oss att stanna hemma. Visst kunde det varit kallare och regnigare, men det kunde ta mig sjutton också varit betydligt skönare. Så som man vill ha det, festyra med sol och värme.

Ibland glömmer vi hissa flaggan då det är flaggdag, men 6:e Juni missar vi inte det.
Det är så fint att se den blå-gula flaggan mot en klarblå himmel, men den gör sig fint, med en molnig himmel som bakgrund också.

Vi firade ändå idag. Det var min bror som fyllt år för ett tag sedan, och som bjöd på födelsedagsfest idag.
Smörgåstårta med skaldjur och lax (supergod) och hemmagjord chokladtårta med färska, svenska jordgubbar, som var så söta och goda.
Lennart, välkommen in i pensionärsgänget ;)

Jag funderar och funderar, men blir inte klokare för det.... hahahaha.
Frågan är, iPad, surfplatta, Android, iPhone. Men svaret är inte givet. Jag behöver med all säkerhet förkovra mig i ämnet :)
"Världsproblem", eller kanske det lite modernare "i-landsproblem" .

Större problem att oroa mig för är nästkommande fredag.
Då skall jag besiktiga min bil, "den lilla gröna", som är 13 år och har gått 6500 mil!!!!!!!!!
"Peppar, peppar ta i trä", den har gått igenom varje besiktning tidigare år, så det är bara att hålla tummarna för denna besiktningen.

Efter besiktningen har både jag och Krister tid till vår tandläkare.
Krister för 3-månaderskontroll  efter strålningarna.
Jag skall få besked hur det står till i min mun, efter att jag fick ta bort två tänder för en månad sedan. Rötterna var skadade och inflammerade.
Troligtvis blir det remiss, för ev. implantat. iiiiiiihhhhhhh!!!!!
Det är trots allt det bästa alternativet, därför håller jag tummarna för det också.

T.C.Y.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar