torsdag 14 juni 2012

Sommarlov!!!!!





 Skolavslutning, lika högtidligt varje år.

Det är märkligt, det var inte ofta jag gick på Magnus och Tinas skolavslutningar. Arbetet, lade väl till en viss del, hinder i vägen.
Jag har missat max två avslutningar för våra tre barnbarn, även fast jag har jobbat. Men då har jag tagit ledigt, om det behövts.

Kl: 8:30 var Krister och jag i Forsheda kyrka.
Det var Philip som hade sin avslutning då. I år var han en av de fyra fanbärarna.




Det blir extra högtidligt med de blågula fanorna framme i koret.


          
                        
 Cajsa hade sin avslutning kl:10:00.
Tina hade tagit med sig en kanna kaffe till kyrkan :) Härliga du! Så det blev en snabbfika mellan högstadiets och mellanstadiets avslutningar.

Tyvärr Cajsa. Korten som jag tog när din klass sjöng så fint, blev inte alls bra. 

Rektorns tal till eleverna i mellanstadiet, tycker jag var så fint. Han liknade varje elev som en bok, där varje avklarat skolår blir ett kapitel, sommarlovet ett kapitel osv.

Som tradition fick barnbarnen röda rosor i år också. Philip nio rosor och Cajsa fem. 








Efter kyrkan, bjöds det på fika med jordgubbar, glass och maränger. Mummmma! Det har också blivit tradition.










I år kunde vi inte gå på James´s avslutning, han är ju gymnasieelev nu.

Jaha, men vad gör vi då? Jo, han fick börja om från början, med en ros, fast en vit istället för röd. Hur många vita rosor det kommer bli, det får framtiden visa. Jag tror det kan bli en stor bukett med vita rosor också.









 Det blir ingen sovmorgon i morgon heller. Då ska min bil besiktigas halv nio i Gislaved. Så HÅLL ALLA TUMMAR!! Hårt!!!

Ps. Den gula blomman med humlan, som det finns bild på i inlägget 26 Maj,  är en Orkidénarciss ' Hawera'.  Jag har hittat förpackning, som lökarna låg i, när jag fick dem.


T.C.Y.




 





1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom!!! Och kaffetåren bland alla andra tårar man får när man tittar på barnen smakade fin fint!!! puss

    SvaraRadera