måndag 1 juli 2013

Aftonstund har guld i mund.

Vi var i Dannäs, en liten by några mil från Gnosjö igår kväll.
En sånggudstjänst kl. 19:00 var anledningen till att vi åkte till just Dannäs, men redan halv sex mötte vi upp Tina, Klas och Cajsa.
De bjöd oss på fika med våfflor, ("Gilbertvåfflor" vilket är lika med dubbel våffla), i Dannäs Våffelkafé.
 Ett riktigt mysigt kafé, som ligger i byns gamla skola, mitt emot kyrkan.






Efter den goda fikan och gemenskapen på uteserveringen, gick vi till kyrkan.

Dannäs kyrka är byggd på 1100-talet, men tillbyggd, ja det kommer jag inte ihåg, även om Klas berättade det för mig igår. Minnet är bra, men alldeles för kort, och verkar bli kortare för varje år som går.
Antingen var det på 1500 eller 1800-talet, men hur som helst, är det en liten, fin kyrka.





 Väl framme vid kyrkan träffade vi Tessan, Theresia Carlsson och Sanna, Susanna Fröne.
Två underbara tjejer, som var kvällens höjdpunkt i sånggudstjänsten.




Mina två flickfavoriter, Sysslingarna Cajsa och Tessan.Love.


Hoppas du har överseende med kvalitén på de tre filmerna, som jag spelade in när Tessan och Sanna spelade och sjöng. Lite kan jag skylla på tårarna som inte kunde hålla sig tillbaka. Liksom lite svårt att se då.
Till er somvelat gå och lyssna på flickorna, men inte kunde, håll till godo och njut.








T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Underbar musik...totalt underbar. Underbara tjejer. Love. <3
    Puss Tina

    SvaraRadera