onsdag 19 oktober 2011

Besprutade i år också.


Oncidium Hybrid, med chokladdoftande blommor.


 Så är då den, förhoppningsvis influensaskrämmande sprutan, avklarad i år också. Hoppas jag slipper få någon värk i armen efter sticket, som jag brukar.

Efter vaccinationen, tyckte jag att vi skulle köpa med oss hem, något riktigt sött och gräddigt från fiket, till eftermiddagsfikat. Jag som lovat mig själv att inte stoppa i mig sötsaker.
"Ingen regel utan undantag", "En gång är ingen gång", "Man är väl inte sämre än man kan ändra sig" ;)
Det blev helt fantastiskt goda Bananbakelser.

På hemvägen tog vi med oss dagens post hem. Eftersom vi får post med lantbrevbärare, kan klockan bli både tre och halv fyra innan den kommer.

Jag hade glädjande post i brevlådan.
Det var provsvaret från den hudbit, som opererades bort för över en månad sedan.
"Ingen cancer", var det glädjande svaret :)

Vilken tur att vi hade en liten kartong med två bananbakelser i bilen.
Detta var ju tvunget att firas ;)

T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Nu när jag läste ditt inlägg så vill jag också ha nåt gott till ikväll. Vinnebröd eller så. Mmm
    Glad för din skull att provsvaret var bra.
    Kram

    SvaraRadera