tisdag 17 januari 2012

De senaste dagarna har gått i ett lugnt tempo.
Vi har bara slappat och gjort det vi känt för. Det tycker jag man kan göra emellanåt.

Jag har plockat bort några ljusstakar från fönstren. Ett par om dagen. Jag har nog aldrig haft så svårt att plocka ner advents och julpynt, som i år. Lite då och då så blir det inte så tomt i fönstren.
I morgon kommer nog resten att försvinna ner i sina kartonger, och kanske julgranen.
Varje dag får jag frågan om vi skall kasta ut granen, men den är lika fin nu, som när vi tog in den. Skotten som växer på den, blir större och större för varje dag. Kanske den får vara kvar till Påsk.......nä då har jag nog också tröttnat på den ;)

Vilka speciella möten man kan göra, bara genom att åka till butiken för att handla lite mat.
Det var nostalgiska och kära möten.
Mitt första dagbarn, som jag hade på 60-talet, ett fritidsbarn på 90-talet och en före detta arbetskamrat från tiden när jag arbetade på förskola.



                               En av sångerna på "våra barns" Tio i Topplista, som vi gjorde rörelser till :)

Det är svårt att acceptera att barnen är vuxna personer, som nu har egna barn, som snart också behöver barnomsorg. Men kramarna som jag fick av de tre, de värmde gott. Jättegott :)

På torsdag har jag fått tid till frissan, för en välbehövlig klippning, och därefter skall vi hämta lilla fröken Cajsa, som behöver privatchaufför till sin körövning. Roligt att kunna hjälpa till med skjuts, när det behövs.  Det kallas för "myskörningar" :) :)

T.C.Y

1 kommentar:

  1. Ja du morsan...otroligt nog såg Er Julgran lika fin ut som på Julaftonen...

    SvaraRadera