måndag 23 januari 2012

Snö!!!!!!


Vad är det här för bild??..........

"Nu är det vinter och Svärmor hon slinter" :)
Jo, ett bildbevis på avtrycket, som blev efter min eleganta och kraftfulla rova, som kunde gått riktigt illa. Jag trodde först att mitt högra ben hade gått av vid knäleden,  (det kändes faktiskt så) och det första som jag sa var,  "hur ska jag kunna köra till Jönköping i morgon" :)  Det skulle ha ordnat sig, om det så skulle behövts.
Som tur var var Tina och Svärsonen med, om det nu hade varit så allvarligt. Men det var det inte. Nog känns det nu ändå, att jag har varit ute på hal is idag. (skrattar åt mig själv ;) )

Trots att snö innebär både halkrisk och snöskottning, tycker jag om snön som har kommit i helgen.
Det blir ljusare och naturen så vacker.



Vår gamle trotjänare, en riktig klenod, som tillsammans med Krister, ser till att vi får vår väg körbar.
Visst är den snygg ;)

Tina med familj kom på förmiddagen och skottade gångarna. Samtidigt som de höll på med skottningen, ringde Magnus och frågade om vi ville att han skulle komma och skotta. Inte konstigt att jag gillar snön, när så många erbjuder oss sin hjälp med att röja undan den. Tack alla!

Under tiden Philip körde cross, gjorde Cajsa en snölykta, som vi skulle få tända när det blivit mörkt.
(Så tråkigt Cajsa, bilden på den fina snölyktan gör inte rättvisa åt det fina resultatet av ditt arbete :( )





 Eftersom kameran stod pall för min vurpa, kommer här några bilder från dagens promenad.......


  
En av mina `medpromenerare ´, vem kan det vara Tina?










 .........och några kvällsbilder














Kan det vara "herren på Täppan" , som håller koll på matbordet?
Det är ett stort nöje, att kunna sitta och studera alla olika fågelsorter, som besöker matbordet.

I morgon bär det av till Jönköping igen.
Ska jag köra både dit och hem, eller ska jag vara passagerare på hemresan?
Det är frågan, men svaret är inte givet. Det får vi i morgon.
Men vi hoppas.

T.C.Y





















3 kommentarer:

  1. Var rädd om dig, har du inga stavar att ta till vid promenad? Vad mycket snö ni fått, här kom det bara någon cm,pudersnö. Förädiskt för det ligger uppe på det glashala under.Lättare att promenera i skogen än på asfalten.Håll dig nu upprött i fortsättningen. Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med snön och när det är uppskottat är det riktigt o.k. Däremot behöver vi ju inte dratta på ändan i ett kör. Tur när det bara blir musklerna som får sig en smäll. Stavar är ingen dum idé.
    Kramis
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vad fina vinterbilder, utom ett då då... ;)
    Vad fint hennes ljuslykta lyser, och den gamle trotjänaren är inte att förakta, det är inte utsidan som räknas....som C brukar säga.
    PÖSS!

    SvaraRadera