lördag 19 november 2011

Det är inget att gnälla över när materiella prylar slutar fungera.
Men att nyvaken på morgonen, öppna kylskåpet och märka att det är 20 plusgrader i det, det är inget för en morgontrött person som mig.

Inget att göra något åt, utan bara att acceptera. Eftersom Krister hade tid kl. 9:10 hos Distriktssköterskan, för sårkontroll, fick det bli snabba ryck. Rädda vad som räddas kan, och resten ut i soptunnan.

Vi smidde en plan. Efter besöket hos distriktssköterskan, skulle vi åka och köpa ny kyl och frys.

Nu blev det inte så. Istället fick köra direkt upp till sjukhuset i Jönköping. Operationssåret var inte färdigläkt.
När sköterskan kontaktat pacemakermottagningen i Jönköping, fick vi beskedet att de ville titta på såret där.

Det känns så skönt, och tryggt efter det besöket.
Krister fick träffa en medicinläkare, en kirurg och hjärtläkare. Blodprover togs bl.a för koll av ev infektion. Proverna var bra, men han fick en ny tiodagars kur med penicillin, för att förhindra infektion i såret.

Om en vecka skall distriktet se på såret igen, och vi hoppas att det ser lite bättre ut då.

På torsdag är det ett besök hos hjärtsköterskan i Värnamo , som väntar härnäst.

När vi kom hem från Jönköping fanns det ett litet kylskåp provosoriskt insatt i köket. Det var Magnus som hade fixat ett tillfälligt åt oss. Han hade satt in allt som inte kastats på morgonen. Det kallar jag service det, och omtänksamma och snälla barn.

För flera år sedan, fick jag en almanacka av en genomgod och snäll kvinna i England, som jag lärt känna genom Patricia.
Det var en almanacka med en bild av en Ängel och text till varje månad. När året var slut, klippte jag ut bilderna och sparade.
När jag vänder blad för ny månad i årets almanacka, vänder jag också "Guardian Angelbilderna".



Jag läste tidigare i veckan på oktobers bild. Det gick en rysning genom kroppen på mig.
Jag brukar aldrig "doppa" (vattna) orkidéerna, som jag har på övervåningen i TV-rummet på kvällen.
Krister tittade samtidigt på TV.  MEN DET GJORDE JAG 19 oktober 2011!!!!!
Hade jag inte gjort det, så vet vi vad som hade hänt.

I morgon skall vi ge oss ut på en kyl - frys shoppingrunda.

T.C.Y

2 kommentarer:

  1. Men snälla nån...vad det ska krångla jämt!!!!!!! Det är inte ovanligt medflera penicillikurer men trist att äta. Och det jäkla kylskåpdt med....

    T

    SvaraRadera
  2. Sänder ett tjog kramar.....om det bara hjälpte.....men kanske värmer lite....dock inte maten....men gott att få hjälp !! Kylskåp ska ju va kalla.Hälsa till Krister !!! Gudrun

    SvaraRadera