fredag 25 november 2011






Denna veckan har både Krister, jag och Kristers bil blivit genomgångna på ett eller annat sätt.

I tisdags hade jag tid för mammografi. Helt ofattbart vad tiden går fort mellan gångerna.
Jag fick veta att man blir kallad tills man fyller 74 år, så det blir ett par besök till.
Denna gången gick det så gott som smärtfritt. Det var en trevligare apparat att ha att göra med än tidigare gånger.
Nu är det bara svaret som fattas. Men det tänker jag inte på innan jag har det i min hand.
Efteråt var vi hos Tina´s familj och åt en god lunch.
Både Tina och K var lediga och de små var lediga från skolan. Trevligt.

I går var vi och lämnade in bilen på service, 1500 mil service. Den behöver ju också sin speciella vård :)

Idag har Krister varit på kontroll hos hjärtsköterskan i Värnamo.
Lite låg puls, men efter journalens anteckningar, är pacemakern reglerad så, att den inte slår till innan pulsen sjunker till 40 slag i minuten. Kanske det behöver justeras, vid återbesöket till läkaren i Jönköping, om några veckor.
Olika prover togs, alla var bra förutom njurprovet, som var lite för högt. Kanske det har med medicineringen att göra fick vi veta. Ett nytt prov är planerat om två veckor.

I morgon skulle distriktssköterskan ta bort förbandet. Det besöket slipper vi, det fixades idag också.
Sår och svullnad såg betydligt bättre ut idag, än för en vecka sedan. För att förhindra infektion skall det vara förband på ett tag till.

Ute regnar det och blåser lite. Det skall bli så mysigt att plocka fram stakar och stjärna i morgon. Det behövs för att lätta upp det trista vädret.
Jag undrar om det är någon mer än jag, som har en gammaldags julstjärna som tradition. En röd pappersstjärna. Likadan som Mamma satte upp till Advent när jag var barn. Det var före elljusstakarns tid.

Jag önskar Änglagårdens besökare en fin och skön första Advent, med glögg och pepparkakor som tillbehör.

T.C.Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar