lördag 12 november 2011

Sårkontroll

11-11-11 Kl:11 var vi åter igen på Ryhovs sjukhus i Jönköping.

Krister fick träffa en pacemakersköterska, som försiktigt tog bort bandaget över operationssåret.
Hon var i stort sett nöjd med vad hon såg. Det enda som hon påpekade, var att det var lite mer svullet och missfärgat, än vad det brukar vara en vecka efter operation. Det beror troligtvis på allt blod som läckt ut och som också samlats under huden.
Vi skall hålla koll på området runt, där pacemakern är insatt. Det får inte bli någon infektion.

Om en vecka skall det nya bandaget tas bort. Det kommer vi låta en distriktssköterska göra, även om vi fick förtroendet av sköterskan, att göra det själva.

Sjukhusbesöket avslutades med lunch på Restaurang Matilda.
Oskrivet stod det på menyn, "För Gun och Krister" ;) :)
Kålpudding för Krister och lax för mig. Dessert, Kronans kaka och kaffe.


I min Mailbox fanns det idag ännu en dikt, från min goa före detta arbetskamrat A Lj, som jag gärna delar med mig av. Tack A för den :)

För oss är du kärlek, trygghet och närhet.
Du är stjärnan i våra liv.
När allt är motigt så finns du hos oss ,
Du finns i tankar i allt vi gör.
Vi är ett team och ska kämpa som en familj gör !
Alltid ska värme och kärlek lysa klar .
Vår familj och kärleken Rött hjärta mellan oss,
är det vackraste vi har !
(Författare okänd)

T.C.Y

2 kommentarer:

  1. Gör ett nytt försök att skriva i din blogg min kära syster. Ser at det går åt rätt håll, så skall det se ut framåt med. Krama om gubben din och håll honom nära. Nu har det varit tråkigheter så länge . Nu går vi mot ljusare framtid.Kram till er båda.

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni kunde luncha på era favvo-rätter <3 och det där missfärgade tar lite tid innan det försvinner, blir ju lätt en ansamling där under. Och dikten...så fin så fin!!!!
    pyss!!!

    SvaraRadera