fredag 4 november 2011

Någon flytt till Värnamo sjukhus, blev det inte idag för Krister.

Vid halv tolvtiden i natt, fick sköterskorna kalla på kirurger till Krister.
Det hade blött kraftigt från operationssåret. Det hade blött till och från tidigare under dagen,men inte lika kraftigt.
Kirurgen sydde direkt två stygn  och lade på tryckförband, hårt.

Det har har inte varit bara negativt idag, utan också positivt, mycket positivt.

Läkarna, som opererade Krister, var inne hos honom på morgonen och tyckte det var fruktansvärt med blödningen. Detta är inte vanligt. Men som de sa till Krister, "det positiva är att pacemakern och defillbratorn fungerar perfekt". Två tester har gjorts och båda har varit bra.

Både våra barn och våra tre barnbarn, har överraskat med besök idag. Härliga överraskningar!!!!

Jag fick ett E-Mail idag där det bl.a stod:

"Hittade den här dikten och mina tankar gick till dej . Hur svårt livet kan vara stundtals och hur svårt det kan vara att jämt vara närvarande".

" Helhjärtat vill jag göra
allt som jag nånsin gör
Helhjärtat vill jag leva
Helhjärtat tills jag dör

Med hela hjärtat hela tiden
Överallt och jämt
med hela hjärtat hela tiden
Alldeleles bestämt "

(Tack A Lj.)

T.C.Y

2 kommentarer:

  1. Många kramar från Gudrun !!!!

    SvaraRadera
  2. Fin dikt som passar bra in på dig.
    Du lever helhjärtat och ser människor.
    Hoppas att det inte blev fler blödningar, det tar så mycket kraft.
    Jag önskar er en stilla och lugn helg.
    Kramar
    Gunilla

    SvaraRadera