torsdag 3 november 2011


   "I can´t stop loving you", spelades på dansrestaurangen Klittergården i Falkenberg, när Krister  och jag förlovade oss, Midsommarafton 1964. En skön sommarkväll.


Femton dagar, efter vårt livs mest chockartade upplevelse, befinner vi oss, Krister och jag på Sjukhuset Ryhov i Jönköping.
Krister på hjärtvårdsavdelningen och jag, just nu i ett rum på Patienthotellet.

Krister hade ambulanstransport från Värnamo kl. 8:00 idag.
När jag kom till Hjärtvårdsavdelningen vid 12-tiden, var Krister redan opererad. En efterlängtad pacemaker med inbyggd defibrillator fanns nu på plats.

Jag kan nu erkänna att det har varit otroligt oroliga och dryga dagar, sedan vi fick beskedet om operation, efter kranskärlsröntgen.

Om allt går som det skall, (och det skall det), åker Krister tillbaks till Värnamo sjukhus i morgon.
Hoppas bara att han får en god sömn i natt, så inte smärtan efter operationen håller honom vaken. Det har varit en ansträngande dag för honom och också för oss övriga i familjen.

Vår tacksamhet för den vård, som Krister fått, går inte beskriva i ord.
All personal, på HIA och Medicinavdelningen i Värnamo, och  här på Ryhov har varit helt underbar. Det betyder så mycket.

Nu skall jag ut till pentryt och koka vatten. Jag skall festa på en kopp neskaffe och lite 70 % choklad, innan jag skall försöka sova.

En stoooor grattiskram till dig Magnus, vår son, som fyller år idag. PUSS, PUSS!!!!

Och en kram till er, mina Änglagårdsbesökare.

T.C.Y

1 kommentar:

  1. Det hela är otroligt,vad det är skönt att höra.Man tror det knappast. Hälsa alla speciellt Krister Kramar alice

    SvaraRadera