söndag 13 november 2011

VÄLKOMMEN HEM och FARS DAG



Det var med en skön känsla, som jag hissade flaggan för Krister på Fars Dag idag.
Tidigare år har det bara vara naturligt att fira Far med hissad flagga. I år gjorde jag det med tacksamhet och eftertanke.

Magnus och Tina kom med presenter till sin pappa på eftermiddagen. 
Någon Fars dagstårta blev det inte.  Istället blev det ett förenklat fika, med hembakade bullar och ingredienser till marängswiss, som var och en fick göra efter behag ;)

Välkommen hemblommor...........

Igår kom min bror L och M, med en jättefin zinkkorg, med en färggrann cyklamen i. 




På eftermiddagen kom Patricia och James med en underbar bukett med 20  djupt mörkröda rosor.
Jag var nyfiken på hur höga rosorna var, så jag hämtade en tumstock och mätte dem till 70 cm höjd. 



Krister ser piggare ut för varje dag, men har det besvärligt och ont när han hostar. Vi tror det är sviter efter den  mekaniska bröstkompressionen.

T.C.Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar