lördag 3 december 2011






Första Adventsljuset har blivit tänt, och i morgon är dags att tända det andra ljuset.

Jag tänker ofta tillbaks till tiden då jag gick i söndagsskolan, när jag tänder stearinljusen i adventsstaken.
Det brukade vara julavslutning med julspel, och då läste det barn som tände första ljuset, "Första söndagen i Advent, blir det första ljuset tänt", osv.

I onsdags hade Krister ett återbesök till tandhygienist och tandläkare i Jönköping.
Båda var nöjda, och detta var hans sista besök där. Fantastisk känsla, när vi fick höra att han ansågs färdigbehandlad och utskriven därifrån. Nu är just de resorna historia :)

Onsdagen var en riktigt positiv dag. Jag fick svar på mammografin. Jag läste "undersökningen visade inga tecken på cancer" :) :)

20 december bär det av till Jönköping igen. Då är det Pacemakermottagningen, som står på tur.
Det skall bli en ICD-kontroll. ICD= pacemaker med inbyggd defibrillator. Det blir  Jönköping, i stället för Värnamo, som kommer ha hand om återbesöken i framtiden också, tack vare att det är en ICD, som opererats in.
Bara det inte blir samma vinterväder som förra året, när vi åkte fem dagar i veckan för strålning. Det kunde man verkligen kalla för vintervägar.
Det känns bra att ha det återbesöket, för nu har vi många frågor som vi vill ha svar på, och inte minst en kontroll på att pacemakern fungerar, så som den är inställd på att göra.

Vi, jag och Krister är som vuxna barn de närmaste veckorna.
Julstrumpan, som vi har fått varje år till 1 december av våra tre barnbarn, (läs våra tre barnbarns mammor :) ) hänger på sin plats i år också.
Det är så roligt, vi öppnar ett paket varannan dag.



I år är det första gången, som jag inte har slagit in 72 paket till barnbarnens kalendrar.
Det känns lite konstigt ..........och lite tråkigt. Det har jag gjort sen de föddes. De två tonårskillarna har vuxit ifrån att öppna varje dag, men ETT PAKET SKALL DE HA i varje fall. På nummer 24 hänger det ett paket, även på deras kalendrar ;)

Trevlig andra Advent, kära läsare.

T.C.Y

3 kommentarer:

  1. Ängeln i Norlid som värnar om alla!
    Bästbästa G! (Å det står jag med glädje för)
    Kenne

    SvaraRadera
  2. yes!!! Bra resultat, det gillas mycket <3
    Vi hörde att ni hade varit här när vi inte var hemma :( vi var på barnhab. Hade ju kunnat fikat ihop ju!!! Jag tycker det känns bra, mycket bra att det är det är Jönköping som kollar det, eller hur??? ****Ja Kennet, huvudet på spiken!!!!****
    QRAM!!

    SvaraRadera
  3. Så vackert och stämningsfullt du beskriver adventstiden. Låt oss önska att vi alla får en lugn och fin jul tillsammans med våra kära.
    Snödjupet för dagen är helt tillräckligt för mig, jag är så nöjd med detta täcke.

    Gunilla

    SvaraRadera