onsdag 28 december 2011

Promenad i vårväder

                                                Guardian Angel , December



Vilken skillnad på årets julväder mot förra årets.

Efter ett trevligt besök av syster Alice och svåger Sven på förmiddagen, gick Krister och jag på en skön och stärkande promenad.
Det kändes mer, trots lite kall vind, som en promenad i vårväder än  i decemberväder.
Solen sken så skönt.






I Kyrksjön tog en andfamilj en middagslur. Hannen höll ett vakande öga över den sovande familjen. De såg ut att ha det riktigt skönt i sjögräset, trots det kalla vattnet. 



  



Julhelgen har rusat iväg och snart får vi lägga år 2011 bakom oss. Och se fram emot ett nytt år, som vi hoppas kommer att bli ett fint år, utan saknad och sjukdomar.

T.C.Y

3 kommentarer:

  1. Tack för senast. Ja instämmer med dej kram

    SvaraRadera
  2. Vädret är milt, men jag kan inte påstå att jag blir pigg av det. Idag saknar jag solen.
    Gott slut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er.
    Kramar Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men vad vacker kyrkan är med solen som strålar i fönstret.

    SvaraRadera